8 måneder

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ssilje89
Betarotte

8 måneder

Post by ssilje89 »

er det uaktuelt å bruke en snill han på 8 måneder til parring? om han har vært snill hele tiden å det ikke finnes vondt i han?
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Jeg ville ikke gjort det da atferden kan endres rundt 1 år.. ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Det blir sett veldig ned på i rotte miljøet å bruke en hann på 8 mnd, spesielt med ukjent bakgrunn. du kan jo selvfølgelig bruke en han på 8 mnd men da kan han desverre bli aggressiv seinere og det kan gå utover barna.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Alle bestemmer selv hva de ønsker å gjøre, men det anbefales i veiledningen til NTF at man ikke bruker yngre hanner enn ett år i avl.
(...)Det er dessverre ikke så uvanlig å se en adferdsendring, spesielt hos hannrotter, en gang mellom 6 og 12 mnd. Derfor anbefaler vi å vente til hannen er gjennom denne perioden før man kan si noe sikkert om hans temperament.
(...)
Selv den søteste og snilleste hann kan snu helt om og bli aggressiv! Og aggressivitet ønsker vi IKKE å føre videre innen tamrotter. Ønsker du å vite mer om aggressivitet som kan oppstå hos selv den snilleste hannrotte, anbefaler vi å lese artiklene om dette i vårt medlemsblad GNAG nr 1 og 2.
Hentet fra avlsveiledningen: http://www.tamrotter.com/avl_oppdrett/veiledning.php

:)

ssilje89
Betarotte

Post by ssilje89 »

ok, da må jeg nok vente, vil ikke avle på noen som er aggresive :S

gleder meg vildt :D
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Post Reply