rotteslåssing.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Duckfuck

rotteslåssing.

Post by Duckfuck »

Har skrevet om dette før, men det blir bare verre, så skriver inn igjen...
Har to rottegutter, en på ca 9 mnd og en på ca 5... nå har den lille begynt å ta den store ganske kraftig.. I går beit den lille han eldste så han blødde på snuten.. Har også funnet flere andre skorper i pelsen hans..Jeg skilte dem en stund, og prøvde å sette dem sammen igjen idag tidlig, men han lille fløy bare på an med en gang.. Helmut, den store underkaster seg fullstendig, men likevel biter den andre.. Før gikk det heilt greit, de var bestekompiser.. Melvin (lille) begynner vel å bli voksen å skal vise hvem som er sjef.. men dette blir litt vel brutalt.. Hva skal jeg gjøre??? Helmut er livredd og nekter å inn i buret til Melvin.. hjelp??!! :(

siv
River avispapir

Post by siv »

huff da :( kanskje kastrererin hadde vært den beste løsningen hvis du ikke vil fortsette å ha de skilt
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Duckfuck

urk

Post by Duckfuck »

Ja, har tenkt på det.. Stakkars Helmuten min.. Han er bare søt og snill og vil ikke sloss.. Kan dette gå over av seg selv?

ssilje89
Betarotte

er ikke sikker men prøver meg :P

Post by ssilje89 »

vis de har stått lenge fra hverandre så burde du la burene stå ved siden av hverandr så de kjenner lukten til hverandre.
etterhvert bytter du litt på ting du har i burene til rottene, så de kjenner lukten til hverandre, så lar du de møtes masse ute på dagen :)

husk å ikke bare sette rottene inn i bur til hverandre.

du for nok andre gode råd her inne :)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Duckfuck

Post by Duckfuck »

Takk for råd(: Lot dem treffe hverandre i fanget mitt istad, og da går det jo selvfølgelig greit. Har satt dem inn til hverandre nå, og det gikk forbausende fint.. De ligger nå å sover ved siden av hverandre, men hopper han på han en gang til er det rett i fengsel igjen (et lite hamsterbur jeg har) for Melvin. Urk..
Og ikke nok med det.. Begge har pådratt seg luftveisinfeksjon IGJEN.. Noen som har det regnestykket på medisiner som dyrlegen bruker, det som er i forhold til vekt? De pleier å gå på vibramycin og noen piller jeg ikke husker hva heter. Har begge medisinene hjemme, men må bare finne ut hvor mye hver skal ha.

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Det kan være lurt å ringe en veterinær å spørre ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

ssilje89
Betarotte

Post by ssilje89 »

så bra :) neste gang det skjer ikke ta de fra hverandre med en gang, la de fikse opp. men om det er blod osv mens du ser de sloss, så ta de bort, om det har skjedd da du ikke er hjemme så ikke skill de når du kommer hjem, får kanskje de har fikset det selv da :)

4 av mine har nå sloss får noen dager siden, blod å sår å sånn ting, men har heldig vis ikke blitt noe mere, fikk ikke skilt de den gangen. men heldig vis er alt bra nå
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Duckfuck

Post by Duckfuck »

jupp, men gidder ikke ringe dem på denne tiden av døgnet. Får ringe i morgen tidlig ;) Stakkars liten, marsvinlyder og heile pakka.. :(

Duckfuck

Post by Duckfuck »

oki(: da vet jeg det. De begynte plutselig kl 7 om morgenen rett før jeg skulle på skolen.. selvfølgelig.. Så løpe ut i garasjen å hente bur.. første gang han har fått ett sår som jeg har sett, så ble ganske så forstøkt.. Noen som vet hvor mye det koster å kastrere sånn ca?

siv
River avispapir

Post by siv »

stakars små :( marsvin lyder lager min oxo men bare når hun er ute på gulvet, å fantes ikke sykdoms tegn ellers, tok begge med til vetrinæren å han fant ingenting så hun bare er sån å prater hehe
pazuza06@live.no.

Duckfuck

Post by Duckfuck »

Min hadde marsvinlyder sist gang han fikk det. Og da tok jeg ham med til dyrlegen, og de sa det var en kraftig luftveisinfeksjon.. Så er desverre ikke prating nei.. Neste gang jeg kjøper rotte skal det ihvertfall være fra oppdretter! Aldri mer dyrebutikk!

siv
River avispapir

Post by siv »

:hm: nei det er ulempen med å kjøpe de fra dyre butikker, jeg skal oxo kjøpe fra oppdretter neste gang, men altså vetrinæren jeg var hos lyttet på begge to å klemte forsiktig rundt halsen på de å fant ingenting, men i de fleste tilfeller er det luft vei infeksjon ja, var derfor jeg tokk de med til vetrinæren for å skjekke de
pazuza06@live.no.

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

sjøl om man kjøper fra oppdretter betyr ikke dette at rottene ikke kan bli syke.

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

kikky wrote:sjøl om man kjøper fra oppdretter betyr ikke dette at rottene ikke kan bli syke.
Ja ;) Men det er jo mindere risiko, selfølgelig bare fra seriøse oppdrettere, for da avler man ikke på rotter som har sykdommer :)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Kunne jo kansje vert en ide å selge buret å kjøpe nytt, evt bytte bur med noen andre.. det er jo godt mulig at den lille er veldig dominant over "huset" sitt.. kunne jo kansje hjulpet litt hvis de kom inn på et nytt sted.. når mine krangler litt, så pleier det å hjelpe hvis jeg gir de noe annet å holde på med som er mer innterresant... feks: Babymat klint ut over en skål, Maisfiske eller annen mat.. mine har blitt mye bedre venner nå som de "må" spise babymat av samme skål :bravo:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply