Klatremu..rotte!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Christi
Bygger bol

Klatremu..rotte!

Post by Christi »

Noen andre enn meg som har klatrerotter? Nærmere bestemt; rotter som klatrer opp buksebeinet for å komme opp på skulderen? Sam har spontant begynt å gjøre dette, av og til gjør han det på kommando til og med. Problemet er at han ikke alltid tar hensyn til at det ikke er noe buksebein å klatre i, når jeg har på short f.eks...AU! :D
- Jeg pleier ofte å ha ham med på badet om morgenen, da pleier han å tappe på leggen med potene sine som for å si "Jeg vil opp!". Hvis jeg ikke er rask med å plukke ham opp og sette ham på skuldra mi klatrer han opp beinet mitt...
Bortsett fra at han til tider klorer meg opp ganske fælt er det noe av det koseligste jeg vet; når jeg står og pusser tenner f.eks., så kjenner jeg to små poter rundt leggen, så løfter jeg han opp og setter ham på skuldra, og han setter umiddelbart i gang med å gnisse tenner og dytte snuten sin inn i øret mitt og stelle håret mitt :) - Tror han er mer opptatt av å sitte på skuldra når vi er på badet enn på andre steder, fordi han ikke liker å løpe på de glatte baderomsflisene.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Oda---
River avispapir
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by Oda--- »

Stella, den ene rotta mi, er er også en klatrerotte. Når noen kommer inn i rommet hvor de løper hopper hun hopp på beina til personen og klatrer opp! Ja, det er utrolig koselig selv om man ofte får noen litt oppskrapete legger :D
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Ja, dette virket meget kjent :D Mine to gjør alltid dette om de bare får sjangsen! De gjør det til og med i dusjen, og bryr seg ikke om vannet(alt får å komme seg opp på skulderen vett'u ;) ), men tvi holder rundt leggen, AU! :smack: Syns det er koselig jeg da men!
Pim klatrer også opp over på listene, en gang fant jeg hun helt oppe i taket! Hihi :D
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

I går når det var utetid og rottene får løpe rundt på rommet, var pluttselig Philippa borte :hm: Jeg leita overalt i kanskje en halvtime, og pluttselig hørte jeg noen gnisse tenner, Gjett hvor jeg fant henne!

Oppå stanga i klesskapet :lol:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Haha, ja, det er særlig når jeg står i dusjen at Sam får det for seg at han MÅ klatre opp på skuldra; sålenge han kan sitte der, under håret mitt, gjør det ingenting hvis han blir våt. Søøøttt!!!
Å bli "kastet" inn i klesskapet er forresten en av yndlingslekene til Sam, tar ikke lang tid før han sitter oppå klesstanga! Han er egentlig alltid fornøyd når han har funnet seg en utkikksplass høyt oppe ;)
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Det første settet med rotter vi hadde inneholdt en skikkelig klatrerotte. Og brødrene lå ikke langt bak. Ramses klatret oppover dørkarmene til han kom til toppen, men det var litt skummelt, for han fant jo ikke noe å karre seg opp på. Likevel måtte han helt til topps! Han var uhyre målrettet, og jeg vet ikke om han bare likte å mosjonere, eller om vitsen var å imponere de andre rottene. Han trengte i alle fall aldri å slåss for alfa-posisjonen :) Brødrene pleide å hoppe av halvvegs og over på håndkledet som hang ved siden av døren. Det var ikke på langt nær like imponerende.

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Haha, ja det er morsomt å prøve å forestille seg hva motivasjonen deres er :D Noen ganger virker det som om de gjør det for å utforske, andre ganger virker det som om de bare har mye energi de vil bli kvitt.

Morsomt med Sam som har spaltet personlighet, en dag kan han ligge og sove i buret hele dagen til tross for at han blir tilbudt utetid, neste dag kan han hoppe en halv meter opp i luften, klore seg fast i en jakke og klatre til topps opp til kleskroken i superfart.

siv
River avispapir

Post by siv »

begge jentene mine klatrer opp etter mine ben :lol: men sharon mest, siden roxy er så tung i rumpa :lol: så får hun ikke godt nok tak å detter ned :D sharon klatterer opp etter bukse bena så fort jeg holder på i buret når de er løse, hun skal undersøke alt jeg gjør, så hun ofte er i veien å jeg må ta henne ned på gulvet, å da går det 2 seck så gjør hun det samme igjen, hun gjør det ofte ute oxo når jeg har henne i bånd på bakken :lol: når hun er fornøyd så hopper hun opp på benet mitt å klatrer opp over.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

BlackNenne
Betarotte

Post by BlackNenne »

Hvis alle tre løper rundt på rotterommet og jeg skal gå ut en tur, må jeg alltid passe på å snike meg ut mens de gjør noe annet. :P Er litt redd for at de skal stå på den andre siden av døra og få klemt noen små tær eller lignende.
Spesielt Elna er veldig på hugget. Hun piler etter og skal helst klatre opp på meg for å bli med. :P Ikke vet jeg om hun er redd for å bli etterlatt eller om hun bare er nysgherrig på hva jeg skal. :P
Men når jeg kommer tilbake etter å ha vært borte en stund kommer alle løpende og skal sitte på skulderen. :D

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Naww, Sam gjør akkurat det samme når jeg prøver å låse ham inne på badet! Veldig søtt, så jeg er for det meste sammen med ham når han leker på badet. selv om det er helt irrasjonellt å tenke slik virker det som han sier "Ikke gå fra meg!" når jeg prøver å snike meg ut :D Når jeg åpner døra sitter han ofte rett foran den.

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

*Tråden er flyttet fra Adferd og aktivisering*

siv
River avispapir

Post by siv »

sharon min kommer oxo springene så fort jeg har tenkt å åpne døren til leke rommet som er badet :lol: jeg er alltid redd for å klemme i i døren, eller tråkke på de, så jeg må oxo passe på når de holder på med noe å ikke ser meg, :) så dukker de opp i full fart når jeg åpner døren igjen, mye kommer nok av at de vet jeg kommer med noe godt til de da :lol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Post Reply