Sterilisering

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Linda
Markeringsbehov

Sterilisering

Post by Linda »

Fikk et rart spørsmål (syns jeg da) av en dyrlege når det gjaldt sterilisering.. om jeg ville bare sterilisere rotta eller fjerne ballene.. Er det forskjell på dette? Jeg skal sterilisere Sniff og Stanley av flere årsaker, så lurte bare på hva jeg skal gjøre hvis dem spørr om dette?

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Dersom de steriliseres uten å fjærne ballene,(kutter over sædstrengene,som på menn :roll: ),er de fortsatt hannrotter,ikke "tanter".Produserer fortsatt hormoner men kan ikke formere seg.Altså om du bare vil unngå formering,men vil at rotten skal beholde personligheten sin,velger du sterilisering.Dersom problemet er agresiv adferd for eksempel,vil ikke dette hjelpe,da må ballene,hormonfabrikken,fjernes.Dette er nok vanligst.Og skal han bo sammen med damer blir det nok et sabla mas på dem om ballene er intakt..... ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Linda
Markeringsbehov

Post by Linda »

Åja! Da skjønner jeg! Da må nok ballene gå, meningen er at de ikke skal ha så mye hormoner som nå.. da er det også lettere å introdusere de til nye hanner har jeg forstått det rett?

miroxx
Sofaspiser

Post by miroxx »

Hunner å hanner er sjelden vansklig og introdusere, men om de har ballene sine vil de prøve å parre hele tiden, sjekke opp damene og det er ett mas ;P
_ Kaja _ :D

Post Reply