Jeg har sittet og underet meg litt over saker og ting nå ,angående avls forbud og slikt.Hvis man tar en titt på hunde oppdrett legger man merke til at man får papierer på valpen man kjøper .Der det står om den kan avles på eller ikke og alt slikt .
Men når huden ikke kan avles på pga Hd,under bitt osv-osv, må man ofte skrive under en kontrakt på at hunden ikke skal avles på uannset anlednig ..
Så har jeg tenkt litt på at når man kjøper rotter fra et rotteoppdrett får man med papirer på rottene ja , men man skriver ikke under på noe .
Så hvis man da kjøper en rotte som ikke kan avles på Må/BØR man skrive under en kontarkt . Hvis eieren bryter kontakten kan eieren miste ansvaret for rotta og oppdrettern kan krve den tilbake ( foreksempel)
Mulig jeg forklarer i fylla men ..
Hva synes dere om dette??
Hadde det ikke vert en idé og fått folk til å skrive under på at rotte kan eller ikke kan avles på.De fleste holder kontrakten hvis de vil beholde rotta . Da har de på rotta når de har skrevt under på kontrakten selv .
Skjønner dere ??
Mulig det blir mye mas fra oppdretternes side mad mye papier og slikt , men det er jo en måte å bli kvitt u-planlgte kulle eller hemmelig paringe på rotter som ikke skal pares ..
Håper dere skjønner hva jeg mener ,for det er ikke så lett og forklare dette ..