oppdatering av styrets arbeid 2013

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Marit Fosen »

wollf wrote:Det er nok litt mer jobb enn det. Men vi kan oppdatere på mandag alt ang banken
Hvoerfor er det så mye mer jobb når det gjelder DNB enn andre banker?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

Dette for at dagens konto er en privatkonto.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Marit Fosen »

Da er det bare å lage en ny konto i en passende bank, og deretter overføre det som er på den gamle kontoen.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

som sagt så avventer vi svar fra dnb nå. hadde vi vist dette ville tatt så lang tid hadde vi selvsagt gjort noe annet, men det kunne vi ikke vite. de har brukt en mnd til nå. det er flere ting som er grunn til at det har tatt tid, først må vervene i brønnøyundregisteret registreres, så viste det seg at kasserer ikke kunne fikse ny konto, det måtte jeg gjøre, da jeg gjorde dette trengte jeg underskrift ol av de andre som skulle ta tilgang, og da jeg fikk levert papirene så har det tatt en mnd derfra.
vi driver å bytter over til en pertnerfordelspakke som innebærer at det vil bli lettere å bytte kasserer ved neste valg, samt at det blir mye billigere for oss og vi kan ha et bankkort gratis. noe som igjen gjør jobben til nettbutikkansvarlig lettere. så ja ting tar litt tid, men det er igjen for å lette arbeidet for neste styre, for at det er mer økonomisk og for å lette arbeidet til nettbutikkansvarlig. det er ingen grunn til beskymmring eller noe, for alt går sin gang fordet. vi har full kontroll på innskudd ol.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Larm »

Hvordan blir det lettere for nettbutikkansvarlig å ha et bankkort? :hæ:
Vedkommende skal jo sjekke for innbetalinger, ikke bruke bankkortet, samt at ved henting av varer sendes det faktura, man betaler ikke med kort :wink:
Angående det med tilgang til bankkonto og endring i brønnøysund først med underskrifter... Slik var det også forrige gang du var med i styret, det er ikke noe nytt :smile:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by kikky »

Jammen godt dette er en styre sak og ikke en medlems sak :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Tonje Lenore »

Larm wrote:Hvordan blir det lettere for nettbutikkansvarlig å ha et bankkort? :hæ:
Vedkommende skal jo sjekke for innbetalinger, ikke bruke bankkortet, samt at ved henting av varer sendes det faktura, man betaler ikke med kort :wink:
Angående det med tilgang til bankkonto og endring i brønnøysund først med underskrifter... Slik var det også forrige gang du var med i styret, det er ikke noe nytt :smile:
Kortet gjelder fordi nettbutikkansvarlig sender både rm mat og bunnstrø via posten, porto blir dyrt i lengden, dermed mye lettere med kort :wink:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by HeleneH »

Fordelen for meg som nettbutikkansvarlig er som Tonje Lenore sier:
Jeg har en del forsendelser av for og strø i måneden, og for at jeg skal slippe å legge ut 250kr og 360kr hver gang jeg sender noe, så kan jeg bare dra kortet på posten og sende kvitteringen til kasserer. Jeg synes det er litt urimelig at jeg alltid må ha penger til å sende varer av gårde. (Ikke at det er et problem for meg, men prinsippet gjelder.)
Slik som det er nå så sparer jeg opp hva NTF skylder meg så ikke kasserer må betale porto til meg hver gang jeg skal sende.
Det at jeg skal ha tilgang til banken sier seg selv - det er mye mer tungvindt OG tidskrevende at sjekking av innbetalinger skal gå gjennom et ekstra ledd.
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by BlackNenne »

HeleneH wrote: Det at jeg skal ha tilgang til banken sier seg selv - det er mye mer tungvindt OG tidskrevende at sjekking av innbetalinger skal gå gjennom et ekstra ledd.
Den gamle tungvinte ordningen har irritert meg i mange år, godt å høre at det blir orden i sakene. :thu:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

Larm wrote:Hvordan blir det lettere for nettbutikkansvarlig å ha et bankkort? :hæ:
Vedkommende skal jo sjekke for innbetalinger, ikke bruke bankkortet, samt at ved henting av varer sendes det faktura, man betaler ikke med kort :wink:
Angående det med tilgang til bankkonto og endring i brønnøysund først med underskrifter... Slik var det også forrige gang du var med i styret, det er ikke noe nytt :smile:
jeg var ikke leder eller kasserer sist.
det er ikke endingen i brønnøysund vi måtte ha underskrifter til, men den nye bankordningen
det er lenge blitt ettespurt en raskere og mer effektiv måte å få sjekket konto på og det er det vi ordner nå.
det tar desværre litt tid å fikse nye løsninger som skal være varige, men dette håper vi blir en varig løsning som vil lønne seg for båe medlemmer og fremtidig styre. styret i dag jobber hardt med å forbedre ntf på mange etterlengtede områder. det er mye å ta tak i og vi håper vi kommer i mål innen utgangen av 2013

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Larm »

Tonje Lenore wrote:
Larm wrote:Hvordan blir det lettere for nettbutikkansvarlig å ha et bankkort? :hæ:
Vedkommende skal jo sjekke for innbetalinger, ikke bruke bankkortet, samt at ved henting av varer sendes det faktura, man betaler ikke med kort :wink:
Angående det med tilgang til bankkonto og endring i brønnøysund først med underskrifter... Slik var det også forrige gang du var med i styret, det er ikke noe nytt :smile:
Kortet gjelder fordi nettbutikkansvarlig sender både rm mat og bunnstrø via posten, porto blir dyrt i lengden, dermed mye lettere med kort :wink:
Det er jo sant, det tenkte jeg ikke på :cheer:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

da er tilganger gitt og vi venter på bankkodebrikke i posten

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Marit Fosen »

Jeg er kasserer i Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland, og vi valgte å ikke ha visakort da vi byttet bank. Som kasserer har jeg rett og slett ikke bruk for det. Alt går via nettbank.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Tonje Lenore »

Marit Fosen wrote:Jeg er kasserer i Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland, og vi valgte å ikke ha visakort da vi byttet bank. Som kasserer har jeg rett og slett ikke bruk for det. Alt går via nettbank.
Det er ikke kasserer her hos oss som har kort, men nettbutikk ansvarlig :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

Marit Fosen wrote:Jeg er kasserer i Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland, og vi valgte å ikke ha visakort da vi byttet bank. Som kasserer har jeg rett og slett ikke bruk for det. Alt går via nettbank.
på årsmøtet i år ble det stemt frem at flere enn kasserer skulle ha tilgang til konto. så nå har kasserer og nettbutikk ansvarlig tilgang. jeg står som "eier" men ønsker ikke tilgang om det ikke er nødvendig

Post Reply