Bur-råd?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Irene
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 22 Apr 2010, 20:12

Bur-råd?

Post by Irene »

Har to bur med to rotter i hvert bur! De er alle jenter, men to ulike søskenflokker. Det ene buret er mye større enn det andre. De to på 1 år og 2/3 mnd er i det største buret (ca 85x54x129), mens de på 5-6 mnd er i det minste (80x45x75). De gamleste er å løper på gulvet når de er ute, mens de minste bare løper i sofaen når de er ute. Det jeg lurte på da, var om det er lurt at jeg kanskje bytter om på dem som er i det minste over i det største buret? Hva tror dere? De minste krangler veldig mye i buret sitt også, kansje det kan hjelpe på?
Lilli, Live & Luna<3
Hvil i fred <3 Mia, Remi, Sofie, Vide, Pernille, Emma & Rikke <3

RaGooN
Pinky
Posts: 5
Joined: 28 Feb 2011, 12:24

Re: Bur-råd?

Post by RaGooN »

Det kan du ju göra. Men du bör stor rengöra burarna innan :)
Varför inte bara sätta dem tillsammans btw? :)

Kram Erica

Irene
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 22 Apr 2010, 20:12

Re: Bur-råd?

Post by Irene »

Prøvde å sette de sammen da jeg først fikk de to små, men det ble mye biting og sår! De store banket de ganske godt! Så nå tørr jeg rett og slett ikke å sette de sammen, i frykt om at jeg ender opp hos dyrlegen... :redd: Så jeg vet ikke hva jeg skal gjør jeg! SÅ da endte jeg opp med å kjøpe et bur til :P Men med tanke på den store aktiviteten og kranglingen mellom de små, så tenkte jeg kanskje at de små hadde best av det store buret! Men dte kanskje ødelegger aktiviteten til de store igjen...?
Lilli, Live & Luna<3
Hvil i fred <3 Mia, Remi, Sofie, Vide, Pernille, Emma & Rikke <3

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Bur-råd?

Post by Chrizzie »

Jeg hadde prøvd på nytt å sette de sammen :cheerful:
Det tok meg nesten 2 mnd'er å få mine rotter til å gå sammen, men jeg syntes det var verdt det! Nå storkoser alle guttene seg sammen :cheesy:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

nekinna
Pinky
Posts: 12
Joined: 28 Aug 2010, 22:45
Location: Rygge

Re: Bur-råd?

Post by nekinna »

Du kan jo prøve å la de alle leke sammen på et ukjent sted i huset ditt, sånn at de blir bedre kjent på ett sted som ikke er noen av dems sine teritorium...så blir de bedre kjent! og etterhvert hvis du klarer det, kan de jo leke sammen på dagen og være hver for seg om dagen! og kanskje etterhvert stå sammen...kanskje du bare burde ta en og en fra hvert bur på kryss og tvers sammen sånn at det ikke for eksempel er 2 mot 1 :) Jeg har to søstre, og en helt ny liten jente..de går ikke sammen i buret men de klarer å leke ute sammen...for det er ingen sitt teritorium ;) bare prøv deg fram :) :)

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Bur-råd?

Post by Tonje! »

Jeg ville lest mye om introdusering av nye rotter, er mye fin info på nettet, og så ville jeg prøvd igjen, og tatt tiden til hjelp. Sannsynligvis vil de kunne gå overens til slutt, med mye tilvenning. Rotter pleier jo å være relativt greie på det der.

Men å bytte bur kan sikkert være en fin løsning inntil de alle kan være i samme bur, slik at de som krangler mye får mere plass :)

Lykke til!
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Post Reply