Bunnstrø

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bunnstrø

Post by Eirorinon »

Ja, jeg skal absolutt vurdere det. Blir totalt 363,- for en sånn storsekk, og den har jeg jo av en stund. Bruker jo bare i toalettene i buret. Tror uansett jeg bruker rundt samme summen på bøkeflisa jeg har brukt lenge nå, så skader jo ikke å prøve. :)

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bunnstrø

Post by Eirorinon »

Jeg er bortreist til familien min nå i jula, og har prestert å glemme min yesterdays news hjemme :( Fikk mamma til å se etter om hun fant noe på felleskjøpet, og hun kom hjem med en pakke kjæledyrstrø. Det står "rent norsk tre" inni en hvit sirkel, og "kjæledyrstrø" med store bokstaver. Grønn farge på framsiden. "Bruksområde: strø til katt, marsvin, hamster, kanin, fugl osv". Ca 8 kg.
Jeg tok det inni buret og tok kontakt med felleskjøpet på facebook rett etterpå. De tok igjen kontakt med sin leverandør for å finne ut av innholdet i disse pelletsene. I dag fikk jeg følgende urovekkende svar:
"Innholdet i kjæledyrstrøet er: 0-15 % furu og 85-100 % gran. Alt trevirket er helt rent og ubehandlet. Hovedsakelig er det sagflis i fra sagbruksindustrien som er benyttet som råmateriale".
Men hva skal jeg da gjøre? Jeg har ikke annet jeg kan bruke som toalett enn opprevet avispapir =\ Skal være her fram til et par dager før nyttårsaften tenker jeg, så er jo en del dager til før jeg kommer tilbake til min opprinnelige strø.

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Bunnstrø

Post by Radney »

Det skal gå helt fint med bare avispapir, men kan med fordel kjøpe inn et flisteppe fra Europris eller Ikea og bruke det til bunnmateriale.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bunnstrø

Post by Eirorinon »

Jeg har i alle fall fjernet strøet nå. Tatt ut det som er i buret og vasket det med zalo og vann. Er det nødvendig å vaske gitteret også?

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bunnstrø

Post by Eirorinon »

Hengekøyene skal også vaskes, bare så det er sagt :p

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Bunnstrø

Post by wollf »

går nok helt fint

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bunnstrø

Post by Eirorinon »

Supert :)

anni

Re: Bunnstrø

Post by anni »

Jeg bruker alltid aviser i bunnen, det fungerer fint og er lett å skifte ut.
:cheer:

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bunnstrø

Post by Eirorinon »

Synes du det trekker til seg lukta da?

anni

Re: Bunnstrø

Post by anni »

Jeg synes det er helt greit og det er fort gjort å brette sammen avisen å skifte den ut med en ny når det begynner å lukte.
Har 6 jenterotter og pleier å skifte og vaske buret 1 gang i uken. Men alle er flinke til å bruke doen sin.
:cheer:

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bunnstrø

Post by Eirorinon »

Skjønner. Du mente kanskje ikke å skrive til meg når du sa at du brukte avispapir i bunnen :crazy: Trodde du mente at du brukte avispapir som "dostrø" også. Er nemlig det jeg må bruke nå som jeg har glemt skjiten hjemme og kun har strø laget av bartrær der jeg er. =\

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Bunnstrø

Post by Eirorinon »

Men jeg også bruker avispapir i bunnen til vanlig, ja :)

anni

Re: Bunnstrø

Post by anni »

Eirorinon wrote:Skjønner. Du mente kanskje ikke å skrive til meg når du sa at du brukte avispapir i bunnen :crazy: Trodde du mente at du brukte avispapir som "dostrø" også. Er nemlig det jeg må bruke nå som jeg har glemt skjiten hjemme og kun har strø laget av bartrær der jeg er. =\
I doen bruker jeg kattesand.
:cheer:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Bunnstrø

Post by wollf »

støver det ikke litt mye?

anni

Re: Bunnstrø

Post by anni »

Nei, men det kommer kanskje ann på hvilken type man bruker.
Det fungerer helt fint her, har brukt det lenge.
:cheer:

Post Reply