Hvordan vasker dere bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by sanca »

Oi, det fikk jeg også lyst på! Trodde dampvaskere bare fantes i sånne giga-modeller, denne var jo utrolig hendig!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Niana »

Fristende, fristende!
Det som er fint med dampvasker er at du kan vaske så mye med den. Vaske rent i dusjen, uten å måtte skrubbe. Vaske alle fliser og kriker og kroker man ikke kommer til med mopp. Du kan vaske vinduer, hvis man har med sånn myk tøydel del foran, om dere skjønner hva jeg mener :P Og det blir ikke noe søl, for det fordamper så klart ^_^
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Tonje Lenore »

DEN tror jeg faktisk jeg skal skaffe meg, veldig kjekt med dampvasker :cheesy:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Matmor »

Min far har en ubrukt dampstøvsuger stående i skapet :peewaggle:

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Eirorinon »

Oi! Dampvasker/maskin tror jeg ganske sikkert at jeg skal investere i ;D Høres jo genialt ut! Stipendet kommer når som helst her. :cool: Leser dog at man må være forsiktig når man bruker dampvasker på materialer av tynn plast. :sjokkert: Står såvidt nevnt på side 2 her. http://www.mc2k.no/karcher/images/dampr ... osjyre.pdf Men går sikkert bra :cheerful:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by torasrotter »

Jeg bruker grunnrens 22, men nå vurderer jeg å fikse meg dampvasker :nottelling: Mine RS bur står i 2 etage, og får ikke plass ned trappa. Dusjen er i første etage så når jeg skal spyle de må jeg heise de ut av vinduet :suspicious: De veier rundt 45kg hver tror jeg. Det blir mye sprinkelvask og lite spyling for å si det sånn!
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by sanca »

Uceninde wrote:Fristende, fristende!
Det som er fint med dampvasker er at du kan vaske så mye med den. Vaske rent i dusjen, uten å måtte skrubbe. Vaske alle fliser og kriker og kroker man ikke kommer til med mopp. Du kan vaske vinduer, hvis man har med sånn myk tøydel del foran, om dere skjønner hva jeg mener :P Og det blir ikke noe søl, for det fordamper så klart ^_^
Og hvor mye fikk du for å skrive det? :roflmao: Nå har du ihvertfall overbevist meg, det med vinduene gjorde utslaget :nottelling: (og selvfølgelig til burvask, får heller ikke buret inn i dusjen her)
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Niana »

sanca wrote:
Uceninde wrote:Fristende, fristende!
Det som er fint med dampvasker er at du kan vaske så mye med den. Vaske rent i dusjen, uten å måtte skrubbe. Vaske alle fliser og kriker og kroker man ikke kommer til med mopp. Du kan vaske vinduer, hvis man har med sånn myk tøydel del foran, om dere skjønner hva jeg mener :P Og det blir ikke noe søl, for det fordamper så klart ^_^
Og hvor mye fikk du for å skrive det? :roflmao: Nå har du ihvertfall overbevist meg, det med vinduene gjorde utslaget :nottelling: (og selvfølgelig til burvask, får heller ikke buret inn i dusjen her)
Hehe, skulle ønske jeg fikk betalt for sånn god reklame, men akk! Sett alt for mye på tv-shop, så jeg husker en del ting fra reklamer ofr sånne produkter ^^ Er ikke alle typer som kan vaske vinduer da, det må følge med en eget munnstykke med stoff foran tror jeg.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Eirorinon »


colaomega
Pinky
Posts: 13
Joined: 06 Jan 2012, 12:43

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by colaomega »

Kjempe bra tips, om å bruke steamer, det har jeg ikke tenkt på. Jeg har en liten hånd steamer som jeg kjøpte på biltema for 250kr el noe, og jeg kjøpte den for å bruke på ting, som det var vanskelig å få vekk skitt fra:)

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by sanca »

colaomega wrote:Kjempe bra tips, om å bruke steamer, det har jeg ikke tenkt på. Jeg har en liten hånd steamer som jeg kjøpte på biltema for 250kr el noe, og jeg kjøpte den for å bruke på ting, som det var vanskelig å få vekk skitt fra:)
Oi, har de det på Biltema, så billiig, må ta en tur dit nå, skjønner jeg! :wink:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Eirorinon »

Hmm, håper damprensere/vaskere er så bra som det sies her inne. Dama til fatter'n jobber som vasker, og hun sier at dampmaskiner er noe dritt :|

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by wollf »

kommer sikkert ann på hva de brukes til

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by BlackNenne »

Har snust litt på en sånn steamer selv, men lurer litt på om den tar kalkrester... Har prøvd de fleste vaskemidler for å få vekk kalkrester i dusjen, men ender opp med at jeg må skrubbe så hardt uansett at jeg er redd for å gnikke vekk "printet" på veggflisene. Hadde vært meget interessant med en sånn steamer hvis de tar kalkrester også. :)

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hvordan vasker dere bur?

Post by Eirorinon »

wollf; jeg tenker det samme, og håper det stemmer ;)

Post Reply