5 små skatter :)

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Re: 5 små skatter :)

Post by maggy »

Skaubytroll wrote:Men å splitte opp en vel fungerende flokk på 5, for sin egen del...?

Men ka meine du eg ska jør da?

Eg har 2 ongar så kreve sitt,1 katt og 1 hamster, å eg vett at eg ikje får ti t 5 rotter,då blir d 2 så blir "glømt". Syns d e bedre å gi dei 2 ein kjanse t å få et bra liv hos ein famile :)

om du meine eg e egoistisk så e d greit men eg har mære enn bare rottene å tenka på,har familien o,å elste gitten her i hus ville ikje ha 5 å då må eg ta hensyn t d å ikje øvekjøra han.

maggy
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 17 Nov 2011, 23:44

Re: 5 små skatter :)

Post by maggy »

wollf wrote:jeg synes du gjør det rette faktisk. ikke ta deg vann over hodet slik mange gjør. ikke alle klarer å ha så mange rotter, ikke for at de ikke klarer det, men vi her inne må tenkte at for oss er ikke rotter bare klæledyrene våre men også lidenskap og hobby.
om 3 er nok så skal du gå for det, om 5 blir for mye vil det si at kanskje 2 blir forsømmt litt.
jeg merker stor forskjell på 6 og 8 rotter. jeg har en grense på 10, men om jeg ikke hadde vært oppdretter ville jeg holdt meg nede på 5 selv.
å splitte rotter er ikke det værste som kan skje om rottene får et godt hjem. det værste er vel om de blir omplassert gang på gang på gang for at de som tar imot dem ikke klarer av 5 stk og synes det blir for mye...

Takk for at d e någen så forstår meg :)

Bente.Holmstrand
Pinky
Posts: 1
Joined: 10 Jul 2011, 14:17

Re: 5 små skatter :)

Post by Bente.Holmstrand »

Er ikke sååå stor forskjell på å ha 5 som å ha 3...dessuten så har de selskap i hverandre hvis du ikke har tid til å kose med dem 24/7 :cheesy:
Og som en annen sa her,det er dumt å splitte en flokk som er vant til å være sammen :sadpace:

Og hvis du har mange dyr som du sier som krever oppmerksomhet i tillegg til 2 barn,så ser jeg ikke vitsen med at du skal ha rotter oppi alt :sorry: Skulle heller funnet noen som ville ta alle 5...

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: 5 små skatter :)

Post by Matmor »

Men å splitte opp en vel fungerende flokk på 5, for sin egen del...?
Her har trådstarter forsøkt med fem, og funnet ut at det ble for mye. Da er det vel ikke bare for egen del, men også for rottenes?
Selv har jeg aldri tatt imot mer enn tre på en gang. Rotter som omplasseres har ofte ekstra behov for omsorg og kontakt, og et bur til fem er en god del dyrere enn et bur til tre. Forskjellen utgjør fort et par veterinærbesøk, selv på bruktmarkedet. Det må være lov å si at man heller vil gjøre en skikkelig jobb med tre, enn å ta imot fem og gjøre en dårlig jobb med alle.

:cheeeers: for at du tar imot så mange som tre, Maggy!

anni

Re: 5 små skatter :)

Post by anni »

Enig med Matmor her, det kan fort bli noen tusen ekstra i vetrinærutgifter, økonomi er også noe man må ta hensyn til.

Ønsker deg lykke til.
:cheer:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: 5 små skatter :)

Post by Niana »

Denne tråden er fra november, så det spørs om ikke det er for sent å prøve å påvirke trådstarter fram eller tilbake nå :P
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply