Ferplast Furret tower

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

Ferplast Furret tower

Post by iasulf »

Jeg må bare skryte litt. Jeg kjøpte meg ett ferplast furret tower bur, (på grandprixnorge.com) for det var det feteste å beste buret jeg kunne finne, å jeg må innrømme jeg blir hekta og bitt av litt stormannsgalskap når jeg først finner en "hobby" å neimen drar ikke rotten goder av det :P

Jeg har to rottejenter som er skjønnest i verden. Men jeg lurer på en ting. Tidligere hadde jeg bare ett ganske stort hamsterbur til dem, som selvfølgelig virker bittelite nå, litt over halvparten av ett jenny bur, å når de bodde i det, så var de som knoll og tott hele tiden, lå på hverandre, vaska hverandre å hadde det kjempestas.

Men nå som de har det vanvittig digre buret, så ligger de alltid hver for seg... er buret for stort, eller bare liker de å være sånn?

Vi har desverre ikke så mye plass i leiligheten, å har meget meget mange kabler og ledninger. Vi har tre akvarium, med pumper, lys og varmekolber, x antall kabler til tv med dekoder, internett, router, anlegg osv, så det lar seg bare ikke gjøre å ha de løse å la de løpe rundt uten at jeg kan overvåke de konstant. de får selvfølgelig løpe fritt de gangene jeg kan følge med, men det blir ikke mer enn en times tid om dagen, å da legger de seg stort sett bare en plass å sover :P

Hva tror dere?

Forresten. jeg hadde engang en rotte som alltid gikk i klærne mine, i genseren å sånn. var jammen med meg over alt, i byen, på bussen... skolen faktisk. men. kan jeg gjøre sånn med de rottene jeg har nå selv om det er vinter, eller burde jeg vente til det er varmere i lufta, har jo veldig varme klær og skjerf på meg som de kan gjemme seg i
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ferplast Furret tower

Post by wollf »

hei..furet tower er et supert bur;) grattis med et godt kjøp.
et bur blir aldri for stort. tror nok jentene bare koser seg med stor og ny plass;)
ikke ta jentene med ut enda, det er for kaldt og fo sur vind. vent til det blir varmere, det er kjipt å risikere at de blir syke

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Ferplast Furret tower

Post by Skaubytroll »

Jeg har også Furet Tower, og liker det godt :)

Hvis du nettopp har kjøpt det store buret kan det godt tenkes at jentene dine bruker litt tid fra hverandre i starten, men finner tilbake til hverandre etterhvert - nå er alt stort og spennende ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Ferplast Furret tower

Post by Radney »

Vi likte furet tower veldig godt, helt til rottene gnagde store hull i begge plasebunnene og hadde fri tilgang til hele leiligheten :overrasket: Nå har vi RS og er kjempefornøyd med det :jepp:
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ferplast Furret tower

Post by wollf »

det er lett å få tak i deler til ferplast burene da...:)

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Ferplast Furret tower

Post by torasrotter »

Her ble også plastbunnen gnaget hull i :suspicious: Det ble forøvrig plastbunnen i RS buret mitt også, en liten Babe synes det var kjedelig å stå i bur.. Hun var så liten at hun fikke seg gjennom sprinklene som er under plastbunnen, så hun gnagde seg ut og gikk og sov i bokhylla istedenfor. Bøkene mine likte ikke det :nottelling:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ferplast Furret tower

Post by wollf »

metallbunn :lovey:

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Ferplast Furret tower

Post by Radney »

Jeg regner med at det kommer til å gnages hull i plastbunnen på RS også og da tenker jeg å får laget tynn bunn på maal hos en blikkenslager.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Ferplast Furret tower

Post by torasrotter »

Jepp, det er det jeg har planer om også.. Jeg trodde det kanskje kom til å bli litt dyrt, men pappa sa det kostet meg sikkert en slikk og ingenting :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Ferplast Furret tower

Post by Radney »

Tror ikke det blir så dyrt nei.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

utmeldt

Re: Ferplast Furret tower

Post by utmeldt »

Jeg skal også kjøpe RS snart så dere må si ifra om det funket bra med metal bunn, og hva det kostet å få det gjort hos blikkenslager :grin:
Synes metal bunn høres mye tryggere ut en plast ja :jepp: plast har vi ganske dårlig erfaring med her i huset etter jentenes rømning for ei lita stund siden :bleh:

Post Reply