IKEA Fångst

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utmeldt

IKEA Fångst

Post by utmeldt »

Lurer på noe ang disse "fångst" kurvene :cheer:

Image

Hvordan i alle dager får dere de til å være verdt pengene :hmmm: jeg har nå klipt av den øverste kurven og det levner jo den kurven under uten tak :suspicious:
Hvordan i alle dager bruker dere den "ødelagte" kurven ? klippes den av og kastes eller har dere noen smarte triks som dere kansje vil dele ? :grin:

Min metode gir meg tre kurver av seks, som er et ganske usselt resultat :sneak:
Så før jeg klipper mer venter jeg i spenning på hva dere kan komme med av tips til meg :boing:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: IKEA Fångst

Post by Tonje Lenore »

Jeg skjønte ikke helt, hvorfor klippe av toppen? :klaskepanne: :thhpt:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: IKEA Fångst

Post by BlackNenne »

Skjønte heller ikke... :P
Se i Buret ditt!!-tråden, i de litt tidligere sidene, der ser du hvordan andre har hengt de opp. Var vel sånn jeg pleide å henge de da jeg hadde, men de er for lengst spist opp... :thhpt: Men man må vel bare klippe etasje for etasje, nedenfra og opp, alt etter som hvor høyt buret er. :) Og bruke håndtaket som er på toppen. Jeg har brukt en strips i tillegg som ekstra sikkerhet.

utmeldt

Re: IKEA Fångst

Post by utmeldt »

Var nødt til å klippe av toppen for å få plass, er bare plass til en sånn "kurv- etasje" i høyden i buret :thhpt: og siden den øverste har sånn grei hempe så tok jeg den først :nottelling:
Men greia er liksom det at nå er den under ødelagt, og jeg lurer da på hva dere gjør (dere som klipper dem opp) med den etasjen som blir uten Bunn/tak kastes den eller gjør dere noe annet ?
Vurderte å fikse den med å snøre den sammen elns, får se hva jeg finner på :cheerful:

Jeg har sett hvordan andre henger de opp, men jeg har ikke et bur der jeg kan peise hele greia inni eller halve for den sakt skyld... bare plass til en slik "etasje" :wink:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: IKEA Fångst

Post by wollf »

Tror jeg skjønner hva du mener nå. Jeg får plass til hele i mitt så har ikke det problemet. Med det buret du har ( som jeg ikke liker nettopp pga slike ting som dette) så blir resten søppel. Du får ikke brukt resten. Derfor jeg så at de tre runde tingene ville være bedre for deg. Vil du ha noe fra ikea så si i fra så kan jeg kjøpe og sende.

utmeldt

Re: IKEA Fångst

Post by utmeldt »

Ja, du har skjønt det Marlen :grin:
hehe litt kronglete forklart i starten her kanskje :nottelling:

Nei det blir nok ikke flere slike på oss, medmindre de har funnet på en mye mindre format, derimot digger vi de firkantete kusine boksene med 1, 2 og 3 på :boing:
Vi bruker dem som "soverom" til rottene og det har falt veldig i smak :cheerful:

Jeg tror jeg må vente med handling til rottene en liten stund nå, vi har alt for mye ting og er enda endel veterinærutgifter å se fram til :crazy: Men tusen takk for at du tilbyr deg å handle litt for meg, det skal jeg huske :kisses:

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: IKEA Fångst

Post by Vitania »

Jeg har klippet av alle etasjene og de uten tak bruker jeg en stripst og fletter inn helt øverst, og snurper sammen. Synes det er greiest å kunne ha flere forskjellige istendefor en lang jeg. :p
Mine elsker de, både de med ordentlig tak og de med stripstak. :p

Sånn blir de seende ut.
Image
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: IKEA Fångst

Post by Matmor »

Jeg har også klippet opp den lange remsen i flere små tipier hvor de blir snurpet sammen i toppen. Det er mer økonomisk enn bare ha én lang remse. De bruker sjelden alle rommene, men det som er i buret må vaskes hver uke. Når jeg deler i 2 eller 3 blir de ikke så slitt bare av vasken. :cheerful:

utmeldt

Re: IKEA Fångst

Post by utmeldt »

Det var jo kjempetøft å gjøre det sånn! :hyper:
Blir tipier på rottene da :peewaggle:
Takk for at dere delte "metoden" den hadde jeg faktisk ikke tenkt over :cheer:

Post Reply