hyller

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

hyller

Post by Siv M »

Går det an å lage hyller av plast glass plater ? jeg har noen plater jeg ikke får brukt å lurer på om det går an å lage hyller til buret av de :hæ: eller blir det veldig dumt :confused:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: hyller

Post by Siv M »

ingen som vet om det går an å lage hyller av plexiglass plater :huh:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: hyller

Post by BlackNenne »

Det kommer litt an på. Enkelte plexiglass inneholder stoffer som er giftige.
Og hvis man trenger hull til oppheng, så er det vel stor fare for at platen sprekker hvis man bruker vanlig borr.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: hyller

Post by Siv M »

hmmm vel disse plast glass platene er kjøpt på bil tema vet ikke om de er giftig , var meningen å bruke de på utsiden av buret så det ikke ble så mye søl av bunn strøet men fant ut at det ville være mere i veien en til nytte.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: hyller

Post by Niana »

Siv M wrote:ingen som vet om det går an å lage hyller av plexiglass plater :huh:
Må ikke være så utålmodig da, Siv :nottelling: Du stilte jo spørsmålet nesten midt på natta, ikke så mange som sitter på forumet på en fredagskveld/natt, hehe :cheerful:

Jeg prøvde å lage hull i en plexiplate og da bare sprakk den i to biter, så jeg ville heller satset på et annet materiale. Hardplast kanskje :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: hyller

Post by Siv M »

Tålmodighet er ikke min største styrke er jeg redd :sarcastic: :hmmm: ja for tre vil jeg ikke ha det lukter piss veldig fort å blir ikke kvitt det heller, hvis man da ikke finner en gift fri lakk å lakker tre platene først da :bleh: For øye blikket bruker jeg plast kurver som hyller i buret det funker bra så langt å rottene likte de.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: hyller

Post by Niana »

Jeg brukte tjukk og bred teip på trehyllene mine faktisk. Det fungerte godt en stund, det var veldig lett å rengjøre. Men rottene oppdaget etterhvert at det var tre under som de kunne gnage på, og urin ble trukket inn i treet etterhvert som teipen ble revet bort :P
Plast er nok det beste å bruke.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: hyller

Post by Siv M »

haha ja må bruke plast i dette buret, smurfine elsker å gnage på ting så det hadde ikke vart lenge med teip på tre hyller her i huset :sneak: hun er ekstrem altså

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: hyller

Post by tantepose »

Jeg bruker trådkurver i forskjellige størrelser og dybder,(som i klesskap el.),og fester til burveggene med elektrikerstrips,(nok med to sider).Så legger jeg aviser i bunnen.Lett å skifte ut.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: hyller

Post by Siv M »

tantepose wrote:Jeg bruker trådkurver i forskjellige størrelser og dybder,(som i klesskap el.),og fester til burveggene med elektrikerstrips,(nok med to sider).Så legger jeg aviser i bunnen.Lett å skifte ut.
blir ikke det trangt da

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: hyller

Post by tantepose »

Jeg bruker ikke skinnene,bare hyllene/kurvene.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: hyller

Post by Siv M »

hmm ok er å vurdere kanskje, jeg har jolly bur så det er ikke så bredt da bare høyt liksom.

Asterix
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 14 Nov 2012, 12:03
Location: Oslo

Re: hyller

Post by Asterix »

tantepose wrote:Jeg bruker trådkurver i forskjellige størrelser og dybder,(som i klesskap el.),og fester til burveggene med elektrikerstrips,(nok med to sider).Så legger jeg aviser i bunnen.Lett å skifte ut.
Det var en skikkelig god idé! Jeg har noen gamle trådkurvhyller liggende, skal prøve å feste dem med strips :)
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: hyller

Post by Siv M »

jeg har ikke noe slikt liggende her hos meg jeg bruker alle til våre klær :thhpt: er fornøyd med plast kurv hyllene så langt å det er rottene også :cheerful:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: hyller

Post by wollf »

kurven til småpoteter er fine

Post Reply