Går meg bort i burstrøverdenen:)

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
colaomega
Pinky
Posts: 13
Joined: 06 Jan 2012, 12:43

Går meg bort i burstrøverdenen:)

Post by colaomega »

Kan noen være så snille å hjelpe meg litt. Jeg bor på et lite sted, der det tydeligvis ikke er aktuelt å ha noe annet enn katter og hunder. Selv ikke hos veterinæren selger de utstyr til annet enn katter og hunder. Og jeg har jo mine to fantastiske rotter, som jeg ikke vil utsette for mer enn de tåler.
Alt fokuset rundt burstrøet er jo alt av hva man ikke kan kan ha i buret. Så nå vil jeg gjerne vite hva jeg kan bruke. Vi har en butikk som selger papirpellets av typen TOA-LÄTT, og der pleier jeg å kjøpe store mengder, men de får inn så sjelden, og til min store forbauselse hadde prisen øket med 100% i dag. Ellers kan jeg få tak i allspon, men det liker ikke rottene. Er det noen av de greiene som man kan få kjøpt på rema/europris eller lignende som jeg kan bruke. Er det noen som overhode har prøvd dem? ps: Vi har fellekjøpet også:)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Går meg bort i burstrøverdenen:)

Post by WillyWonka »

Selv bruker jeg fleecetepper :) Funker fint her i huset :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Går meg bort i burstrøverdenen:)

Post by wollf »

bestill fra nettbutikken til oss da:) vi har for og strø som er godt egnet til rotter

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Går meg bort i burstrøverdenen:)

Post by Siv M »

jeg bruker aviser i bunnen nå å Yesturdays news i do hjørnene , men har brukt fleece i bunnen også tidligere, men de bare ødela det hele tiden. :klaskepanne:

utmeldt

Re: Går meg bort i burstrøverdenen:)

Post by utmeldt »

Dei greiene du får kjøpt på Europris, Rema, og Felleskjøpet er laga av bl.a furu og skal ikkje brukast til rotter. Har du forsøkt å bruke Alspån kun i dokasse, og aviser og fleccepledd i resten av buret?

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Går meg bort i burstrøverdenen:)

Post by HildeT »

Hei, jeg kjøper et strø som heter Back-2-Nature og det er trygt å bruke
til rotter, er veldig fornøyd med dette strøet og jeg bruker det i dokassene til
mine og bruker fleecetepper i resten a buret :cheer:

Strøet kan kjøpes på Petworld.no og i noen dyrbutikker, om en butikk ikke har det inne, kan du jo
bare spørre om de kan bestille det for deg.
http://www.petworld.no/no/artiklar/smad ... -20-l.html

colaomega
Pinky
Posts: 13
Joined: 06 Jan 2012, 12:43

Re: Går meg bort i burstrøverdenen:)

Post by colaomega »

Takk for det folkens:) Men mine to kjære, har ikke noe bestemt doplass, og det er litt for sent å lære dem det nå, tror jeg:) For den ene er 2,5år og den andre har bikket tre år, og har til og med fått sitt første hjerneslag;( Så jeg må få tak i et strø som kan brukes i hele buret. Fleecetepper er nok ikke et alternativ her, desverre. De har allerede ødelagt sånn, ti tepper eller noe, som opprinnelig var til sofabruk:) hehe:)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Går meg bort i burstrøverdenen:)

Post by Siv M »

colaomega wrote:Takk for det folkens:) Men mine to kjære, har ikke noe bestemt doplass, og det er litt for sent å lære dem det nå, tror jeg:) For den ene er 2,5år og den andre har bikket tre år, og har til og med fått sitt første hjerneslag;( Så jeg må få tak i et strø som kan brukes i hele buret. Fleecetepper er nok ikke et alternativ her, desverre. De har allerede ødelagt sånn, ti tepper eller noe, som opprinnelig var til sofabruk:) hehe:)
det er ikke for sent ennå , mine var 1.3 år da de lærte seg å bruke do hjørne :cheerful: begge to lærte det raskt å er veldig flinke de bruker doen både i buret å når de er på gulvet ute på leke rommet, de går begge i do kassen å gjør i fra seg, ute bruker jeg katt unge kasse med strø i

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: Går meg bort i burstrøverdenen:)

Post by HildeT »

Hvis de er vant til å tisse og gjøre fra seg i strøet forstetter de nok med når det bare er strø i dokassa og det er
aldri for sent å begynne å lære dem å bruke den :)

Du kan bruke Back-2-Nature i hele buret også, det holder mye av lukten borte :cheerful:

Post Reply