Nytt bur, trenger tips!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Anniken.HH »

så koselig det så ut^^
Tror nok guttene dine kommes til å trives der, eneste rådet jeg kan komme med; masse hengekøyer! :smile2:
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Eru »

Venter bare på lønn nå på mandag så er det ei her inne på forumet som har laget en cube til meg, og hengekøyer lages flittig her hjemme! :jepp: Gleder meg sånn til å se om de trives! :)
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Siv M »

Ikke noe er mer gøy en å sette tottene inn i ett helt nytt bur å se de glede seg over det inne i buret, :boing: jeg skal hente mitt bur i morgen som er helt nytt :bounce: kjempe flott bur du har fått til guttene.

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Eru »

Det blir så gøy! :bounce:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Crazyratlady »

Det blir bra :thu:
Du gleder deg vel til å få gutta på plass nå tenker jeg :)

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Eru »

Jaa, absolutt! Har savnet å ha rotter i livet siden de siste dro over til den andre siden, og endelig har jeg tid og plass igjen til små nurk :kisses: :lovey:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Crazyratlady »

Lykke til, håper det kommer bilder av de etterhvert :)

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Eru »

Blir nok mange bilder! :D
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Siv M »

Lykke til å kos deg med guttene dine :cheer:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Eru »

Er så spent på fargen :) Om de er lyse, eller mørke "blå" :)
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Rubisco »

Eru wrote: Image

Noen tanker rundt buret? Noe jeg må endre eller legge til?
Kritikk/ros mottas med stor takk :ratgreen: :flau:

Det ser fantastisk ut! Jeg må si jeg er veldig positivt overrasket hvor flink du er. :cheerful: :cheerful: Du sier du har hatt rotter før, men likevel har jeg sett mange nye medlemmer på forumerene (denne og andre), som ikke er like flinke. De bruker feil bunnstrø, altfor liten bur, og tenker at 30min utetid hver dag er nok og så lurer de på hvorfor rottene ikke er like tamme som andres sine osv. osv.

Helt sikker på rottene dine kommer til å stortrives hos deg! :cheerful: :cheerful:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Eru »

Tusen takk for det! Det var veldig koselig å lese :flau:
Men jeg syns iallefall dyr fortjener det beste når man først tar på seg ansvaret!

Det er kanskje ikke så pent å se på, men jeg er faktisk 90% sikker på at de kommer til å trives! Også er jeg veldig fornøyd med de alternative "trappene" opp til etasjene, små vedkubber som har solide fester som går som en trapp, så de må bruke hodet litt når dem f.eks vil opp til godisskåla og den ekstra myke, gode soveposen din!
Og jeg mener iallefall at de er plassert slik at de ikke skal ha problemer med å komme seg opp og ned, da jeg faktisk har hatt rotter før og vet godt hva de klarer og ikke klarer! Venter bare på noen fester, så skal jeg også lage en litt enklere "trapp" om de ikke føler for særlig aktivitet :jepp:

Tror nok at jeg uansett etterhvert kommer til å kjøpe meg en RS eller CN.. Men tror jeg heller mer mot RS'en :)


Og til slutt må jeg bare si at jeg venter nå på å bli medlem så jeg kan bestille fôr her inne :)
Den til småtottene, den kan brukes opp til 6 mnd, eller har jeg tatt feil nå? (Forresten :hmmm: )

Igjen, tusen, tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :roflmao: :kisses:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Milla »

RM3 er for bebiser og diegivende. Men for bebiser tror jeg at kan gir opp til 3 mnd.
Men du kan bruke RM1 og bare supplere med litt proteiner den første tiden ;) Akkurat hatt to bebiser, og det har ikke vært noe problem å gi RM1, med litt ekstra egg, kylling osv ekstra.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by wollf »

eneste jeg ville sagt er at alle sprinklene er vertikale og kan bli vanskelig å klatre på. så du må være kreativ og innrede det slik at de får mest mulig å klattre i. ellers flott jobbet

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Nytt bur, trenger tips!

Post by Eru »

Milla wrote:RM3 er for bebiser og diegivende. Men for bebiser tror jeg at kan gir opp til 3 mnd.
Men du kan bruke RM1 og bare supplere med litt proteiner den første tiden ;) Akkurat hatt to bebiser, og det har ikke vært noe problem å gi RM1, med litt ekstra egg, kylling osv ekstra.
Ok, var bare at jeg leste at jeg fint kunne bruke den opp til 6 mnd! :D Hvor lenge holder hel sekk ca, tror du? :flau:
For jeg tror jeg bestiller to iallefall, så jeg har, men skal jeg bestille en RM1 og en RM3 da? Eller to RM3? :ratgreen:

Takk for svar :D :lovey:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Post Reply