Royal suite 95 double vs. critter nation

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by Sandratravolta »

Jeg driver og sparer til store bur til rottene, men så har jeg sett på både RS og Critter Nation, på CN-burene ser det ut til at hvis man har doble, så kan man sette på enda en etasje, så det blir tre etasjer?! Det er i så fall fint da.

Men noen som kan sammenligne disse burene for meg? Og hvor får jeg tak i CN-bur billigst? RS må jeg jo dra til danmark for å få tak på!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by Eru »

RS kan bestilles hos LUX enda. Og det er etter det jeg har hørt bedre kvalitet på og litt mer stabilt. CN er fine bur de også, men jeg ville ha et skikkelig stabilt, robust bur som kan brukes i flere år og slippe å bekymre meg for manglende deler osv som jeg har lest CN burene har problemer med!

Her er den eneste siden jeg vet om som selger CN i Norge, den er enkel. Etasjer kan bestilles men det kunne ta lang tid og prisen blir høyere enn RS tilsammen da. http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk ... odid=10348
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

tonjek
Pinky
Posts: 26
Joined: 15 May 2013, 05:21
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad, Østfold

Re: Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by tonjek »

Ønsker meg også nytt bur, og vil ha RS. Men er jo grisedyrt med frakt og toll. :-(

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by Eru »

Jeg betalte bare ca 4500 kr og det var med ekstra bunn og litt snacks til rottene :) Billig :D
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by Sandratravolta »

Jeg har funnet ut at jeg heller sparer en stund så jeg kan ta meg råd til å reise til danmark med bil. Da kan jeg kjøpe 2-3 bur i slengen, pluss utstyr. Har jeg med samboeren min trenger jeg jo ikke å betale noe toll heller hvis vi blir i danmark en stund.

Kan CN kjøpes i Sverige f.eks? Er det billigere der? Og er det med manglende deler så negativt at jeg burde bare glemme å kjøpe det?
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by Sandratravolta »

Eru wrote:Jeg betalte bare ca 4500 kr og det var med ekstra bunn og litt snacks til rottene :) Billig :D
Kanskje du hadde flaks, for du fikk vel ikke noe fortollingsregning med deg? Noen ganger går det i glemmeboken tydeligvis.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by Eru »

Er ikke fortolling, men merverdiavgiften man må betale, men jeg har nok sluppet unna den, om den ikke kommer om noen dager. Ikke vet jeg :cheerful: Jeg turte ikke, hehe! For jeg hadde blitt så sur og frustrert i flere uker hadde det kommet og manglet ditten og datten eller vært ødelagt her og der! :sorry:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by rottegal »

MVA-"regningen" kommer om noen uker, dessverre :P
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by Niana »

Bare en sånn liten heads-up: jeg skal selge mitt RS double så snart jeg finner nytt hjem til de to guttene som bor i det. Tenkte å selge det + ustyr (4 jenny-hyller, matskåler, vannflasker mm) for ca 2500,- ;)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Royal suite 95 double vs. critter nation

Post by kikky »

CN er ikke skranglete og manglet ikke deler når jeg kjøpte det. Testet godt ut av to corgis på ca 15kg, en i hver etasje + at ho ene liker å stelle seg opp etter det til tider.

Mitt var det produksjonsfeil på, noe siv opplevde også tror jeg? Med at visse deler ikke passet inn i hverandre, så hos meg måtte det slipes til større hull og slå til noen deler så de skulle kunne passe nedi. Jeg liker at det ikke er kant på CN buret, noe RS har. Jeg bruker ikke strø i bunn, men fleece pledd så kant hos meg hadde bare vært til bry :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.


Post Reply