leker fra butikk

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

leker fra butikk

Post by Anniken.HH »

Jeg har lyst til å ha en etasje i buret mitt hovedsakelig som ''lekeplass''.
Det er ikke noe stress nå, ettersom jeg bare har gamle gutter, men jeg har lyst på noen ungdommer etter hvert.

Så jeg har sett litt på noen av de tingene man får kjøpt i butikken.
Sånn ''godterør'' med hull - sånn du fyller med godbiter også må rottene rulle på den så godbiten faller ut av hullet.
Jeg har også sett på en dumphuske i tre.
Men det jeg lurer på er om dette er noe særlig? Har sett at guttene kan ha mye morro med en boks med klenex også - helt vanlige servieter, ikke noe parfyme eller noe - men det er jo en grense for hvor mange bokser de kan få mellom hver gang jeg vasker buret :nottelling:

Har tenkt meg en tur på ikea og kjøpe litt ting, så jeg lurer på om noen har noen forslag derfra også?
Kan godt komme med forslag til hva jeg kan ha på uteplassen også :)
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: leker fra butikk

Post by Crazyratlady »

viewtopic.php?f=10&t=16221&p=185947&hilit=ikea#p185947 Her finner du ihvertfall noen IKEA-tips :)

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: leker fra butikk

Post by Sandratravolta »

å leke med ting er ikke alltid så spennende, men ting å klatre på, og ting å ødelegge og å spise er jo best i verden! dopapir og ting de kan spise opp :D
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: leker fra butikk

Post by Crazyratlady »

Pappesker med diverse "dører" og "vinduer" i er også gøy ;)

siljeelise
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 31 Jan 2013, 16:10
Kjønn: Kvinne
Location: Tananger

Re: leker fra butikk

Post by siljeelise »

et spørsmål om dopapir.. er det farlig for rotter å spise det? (inneholder blekestoffer eller andre skumle greier?)... rottene/rotten har alltid likt å stikke av med dorullen når jeg har tørket av i buret..og spiser det..men har aldre latt de/hun ikke ha den for mange sekunder pga jeg er redd de skal bli syke?

også notatark er morrsome å stikke av med...frem til de blir strøtt ut på gulver og er "lovlige" å ta..

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: leker fra butikk

Post by Matmor »

Hvis bleket papir var virkelig farlig, ville vi nok ha sett advarsler om å la småbarn spise på bøker også. Men ubleket papir er uansett best for miljøet...

Fiffi
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 15 Jul 2013, 17:24
Kjønn: Kvinne
Location: Akershus

Re: leker fra butikk

Post by Fiffi »

De anbefaler ubleket dopapir til redemateriell til hamstere. Det billigste dopapiret er ubleket.(first price til cirka 10kr for 8-10 ruller) Det er nok ok for rotter også
Jentene : :hjerterotte: Kalinka, Thiara og Caridina :hjerterotte:
Gutta: :lovey: Joonbi, Shinzo, Keuman og Dennis :lovey:

Post Reply