Jeg presenterer: Buret Mitt<3

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
BiKa
Stjeler mat
Posts: 62
Joined: 20 Aug 2014, 00:16
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Jeg presenterer: Buret Mitt<3

Post by BiKa »

Jeg hadde Deguser i fjord, og bygget et stort bur på 110cm(bredde) x 55cm(dybde) x 120cm(høyde). Når jeg nå endelig skulle få rotter i hus, bestemte jeg meg for at det "gigantiske" buret skulle få et nytt liv :cheerful:

Jeg startet med buret seende ut (nesten) slik:
Image

-Det synes jeg helt ærlig talt er et veldig flott bur, og bra snekkring (hvis man ser bort i fra de litt skjeve dørene) men likevel så er jo buret rimelig kjedelig.. Buret hadde blitt gnagd på en GOD del, og hylleplatene var inntrukket i tiss :sick: (bildet er forøvrig fra da buret var ferdig bygget, ikke etter at buret var "ferdig brukt")

Så jeg skruvde fra hverandre alt som måte skrues fra hverandre, og fikk bort de stygge plankene og spray-malte det i en FIN farge
Image

Så dro jeg til Coop Bygg Sotra(/Sartor?) og kjøpte planker for å få tettet igjen hullene som ble til da jeg fjerna plankene og nettingen som var surret på med ståltråd... du kan tro dagen ble ødelagt når jeg skjønte at jeg hadde betalt 180kr for nesten 5 meter plank, der kun 2 meter ble med hjem, og var UBRUKELIG... -.-
Image

Så da dro jeg til Coop Bygg Lagunen istedenforr, og kjøpte mere Quick-spray, og skruvde fra hverandre, sprayet og skruvde sammen igjen :D Rimelig fornøyd, selv om bo-arealet ble "bare" 103cm høyt
Image

-Spikret så på nettingen med sånne krok-spiker (spikre som er formet som en U og har spiss i begge endene :thhpt: )
og fikk på plass dører og dekorerte med litt sprit-tusj :cheesy:
Image

Dro på biltema og kjøpte kjetting, og hang opp hyllene.
Image

Stiftet også fast voksduk på baksiden så de ikke skal spise opp veggen min :cheerful:
Image

Fikk stiftet fast voksduk på høyresiden (så de ikke spiser opp veggen min) og bunnen (så det ikke begynner å stinke rotten rotte-tiss), kjøpte MASSE ting til buret og flyttet Mo'Nique og Betty Lou Who inn i buret sitt :)
Image

Og med litt tenking, sitting, titting og prøving så ble buret seende ut sånn:
Image

Er ikke HEEELT ferdig enda, men de har alt de trenger, og litt til :) har MYE stoff som skal (på ett eller annet magisk vis) forandres til hengekøyer, hengekuber og mye annet sånn dærre tøy-ting :thhpt:

Det svarte som ligger på planken helt til venstre i de siste bildene er en klippet IKEA-dørmatte som har fått jobb som vann-drypp-oppsamler, så ikke treverket skal starte å råtne av vannet som drypper fra vannflasken:)

Hva synes dere? :cheesy:
- Jeg er i hvertfall fornøyd :narr:
og det virker som at Betty og Mo'Nique er like fornøyde som meg :ratgreen: Så da er jeg ihvertfall fornøyd :narr: :narr:
<3 Mo'Nique, Betty, Ivy, Klorhexidin, Ronja, Axis, Flexor, Mio og Birk <3

utmeldt

Re: Jeg presenterer: Buret Mitt<3

Post by utmeldt »

Resultatet vart veldig bra syns eg! Flink du er! :)

Marialykketroll
Stjeler mat
Posts: 47
Joined: 09 Jun 2014, 17:24

Re: Jeg presenterer: Buret Mitt<3

Post by Marialykketroll »

Wow! Så fint det ble!! :aww: :thu: :thu:

Crazyratlady
Klatrer på møblene
Posts: 558
Joined: 11 Jun 2012, 19:49
Kjønn: Kvinne

Re: Jeg presenterer: Buret Mitt<3

Post by Crazyratlady »

Superfint ble det! Bra jobba :)

InaMaria
Pinky
Posts: 16
Joined: 11 Jan 2015, 11:20
Kjønn: Kvinne

Re: Jeg presenterer: Buret Mitt<3

Post by InaMaria »

Utrolig fint du har det :)

Post Reply