Lage bur selv, spørsmål

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
lallaroe
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 21 May 2007, 20:27
Location: mandal

Post by lallaroe »

Nå har jeg sett på materialer til bur. :D Går det greit å ha et bur som er 40x50 og 105 høyt?Hva slags tau burde de få til å klatre/leke i?Er tykt og grovt det beste?Hvilke materiale er det best at hyller er laget av? :?:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

*Delt tråd fra generelle spørsmål*

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

lallaroe wrote:Hvilke materiale er det best at hyller er laget av? :?:
Jeg ville ikke brukt tre i allefall. Jeg har hatt én trehylle i mine bur, den fulgte med da jeg kjøpte det. Jeg vasket den nøye hver uke og skrubbet den med såpe, men etter 3 måneder var det umulig å være i samme rom som den; det mildt sagt stinket! :spy:
Plast er tingen :D
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

lallaroe
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 21 May 2007, 20:27
Location: mandal

Post by lallaroe »

Maja: Tusen takk. :D Det er greit å vite.

Høres 50x40x105 greit ut? :?:

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Spørs hvor mange rotter du har, det! :) Sjekk på www.rattycorner.com , på cages og på cage size. Ettersom jeg fant ut, hadde du plass til 3 rotter når det ble utregnet ut ifra optimal individuell plass. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

lallaroe
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 21 May 2007, 20:27
Location: mandal

Post by lallaroe »

Takk,godt tips! :thu: Har vært inne å sjekka jeg også,jeg har 2 nydelige jenter,så da behøver jeg ikke å ha dårlig samvittighet...
:) Trenger rotter stort "gulv" til å løpe på inne i buret,eller er det viktigst for dem med klatreplass?

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Tror klatremuligheter er viktigere enn gulvplass. Men de liker å ha mange steder å gjøre av seg, så mye hyller, hengekøyer o.l. i et høyt bur er helt ideelt for to jenter. Gutta er ofte litt tregere i sessen, så de foretrekker litt lavere bur gjerne. Men 1,05 er kjempefin høyde på på et bur, tror det du lager blir kjempeflott til dem. :) Vi må få se bilder når det er ferdig! :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

lallaroe
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 21 May 2007, 20:27
Location: mandal

Post by lallaroe »

Så bra! :D Da blir buret sånn jeg hadde tenkt.De skal få mange hyller,og andre kvinne-kose-plasser,hehehe... ;)

Skal legge ut bilde når det er ferdig,hvis jeg skjønner hvordan man gjør det. :oops:

Post Reply