spørsmål om bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

spørsmål om bur

Post by siv »

noen som vet hvor stort ett bur må være til 2 rotte jenter :hm: å hva prisen ligger på, jeg var å hørte på noen i dag å det var ett han anbefalte meg å kjøpe det var ett sånt høyt hamster bur som oxo var beregnet på rotter å det var på hjul :hm: det kostet ca 1200 kr hvis jeg ikke husker feil
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

jeg syntes ikke man burde ha noe mindre enn et jennybur/ furet plus bur, selv bare til 2.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Jeg bruker ilderburet fra Nettdyret.no til to gutter. Det koster 900,- og kommer med dohjørne, hengekøye, to fôrkopper og en trehylle med rampe. Hylla må man vel kanskje bytte ut etter hvert :/

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

:hm: jeg mener at det var jenny bur det jeg så på der nede for det var stort 4 5 etasjer tror jeg det var, jeg så oxo på ett som var langt da som det fulgte med løpe rør i det var beregnet til rotter sto det, men det manglet høyde da :roll: er det noen steder på nett som jeg kan søke på jenny bur :akt:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

I jenny buret skal det være 2 hyller, og et langt rør sammensatt av 3 bua deler. men Jenny buret er ikke lakkert så anbefaler heller furet plus buret.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

kikky wrote:I jenny buret skal det være 2 hyller, og et langt rør sammensatt av 3 bua deler. men Jenny buret er ikke lakkert så anbefaler heller furet plus buret.
oki har du noe peil på hvor jeg kan få tak i de, på nett så jeg kan få sett hvordan se ser ut å prisen
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Dasy
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Nov 2007, 19:42

Post by Dasy »

Dette har egentli ingen tin med størrelsen på bur og gjøre, men alikevell:
Rottene har et sovehus som ikke blir brukt så mye, det er ganske stort og har tak og 3 vegger, en vegg er altså åpen.
Det jeg lurer på er om de hadde likt det bedre dersom det var litt trangere og en en 4 vegg?(selvfølgelog et hull til å krype inn i på veggen også :P )
Hilsen
Kristine og rottene Mikonius&Chika :rat:

Mar
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 26 Aug 2007, 03:00
Location: Alta, Finnmark
Contact:

Post by Mar »

siv wrote:
kikky wrote:I jenny buret skal det være 2 hyller, og et langt rør sammensatt av 3 bua deler. men Jenny buret er ikke lakkert så anbefaler heller furet plus buret.
oki har du noe peil på hvor jeg kan få tak i de, på nett så jeg kan få sett hvordan se ser ut å prisen
Jeg har holdt på i snart to måneder for å få tak i Furet Plus. Jeg har de lokale dyrebutikkene i sving og de jakter uten resultat. Jeg har vært i snakk med diverse nettbutikker, og har fått vite at de ikke produseres lenger...

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

nei de er svært vansklig å få tak i, jeg har også fått høre at de ikke produseres lenger. trist da de er svært gode bur.

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Furet-burene vet jeg ikke noe om, men Jennyburene ligger på rundt 1500 kr i Tropehagen og lignende butikker. Tror Maxi-zoo selger det for under hundrelappen.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Post by Marianne »

Lucifer wrote:Furet-burene vet jeg ikke noe om, men Jennyburene ligger på rundt 1500 kr i Tropehagen og lignende butikker. Tror Maxi-zoo selger det for under hundrelappen.
Du mener vel under tusenlappen?

LueDotten
Pinky
Posts: 20
Joined: 12 May 2008, 00:25
Location: Oslo
Contact:

Post by LueDotten »

Jeg har sett på et bur som heter så mye som FOP Scoiattolo Lux og det er 66*45*76cm. Skal ha 2, muligens etterhvert 3 hanner i det. Hva tror dere?
Image

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

I følge burkalkulatoren du kan finne her -
http://www.fancy-rats.co.uk/information ... alculator/
- er buret stort nok til 3 rotter.
Jeg synes buret ser fint ut! Men ville fjernet løpehjulet siden rottene kan sette fast halene sine i sprinklene eller få krum hale hvis hjulet er for lite til dem.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg har to slike bur, og synes det blir for trangt til tre hanner å bare ha det ene, annet enn i korte perioder som for eksempel ferier hvor det blir litt mye å drasse rundt på et større bur. Men det kommer selvsagt an på hvor aktive de er, og hvor mye utetid de har. Til tre hanner i 2-års-alderen var det greit nok.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

selv om man bare skal ha 2-3 rotter burde man kjøpe et bur beregnet på 4-5 rotter.

Post Reply