Yesterdays news, billig(?)

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Newt

Yesterdays news, billig(?)

Post by Newt »

Jeg bor på Sthanshaugen i Oslo, og var innom Ica i dag. Jeg har kjøpt yesterdays news der før, veldig praktisk siden det er rett ved meg. Før har det kostet en femtilapp for en liten sekk med ca 2,5 kilo i, og det er vel ikke spesielt billig. (Dvs, det ligger vel på omtrent samme pris som biostrøet jeg har kjøpt i dyrebutikk, som kostet 80 kr. Den sekken holdt akkurat til to skift, mens yesterday's news holdt til ett skift+)

Uansett, jeg vet ikke hvorfor de har hatt dette strøet i en vanlig matbutikk, og det tror jeg ikke de helt har visst selv heller, siden det tydeligvis ikke går noe av det. (Har alltid vært den stabelen der..)

Men, bra for oss! Nå skal de tydeligvis selge ut strøet, og har satt det ned til halv pris! Dvs, 25 kr for sekken. Da blir det plutselig ikke så dyrt lenger (?), og om det er noen andre som bor i nærheten så er det jo praktisk også..

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Må jo nevne at det blir skikkelig dyrt å kjøpe såpass små sekker, men om man kjøper de sekkene på 13,5 kg koster de 175-200 kr. Det blir da like billig som annet bra strø, siden det hjelper bedre mot lukt enn hva f.eks miljøstrø gjør.

Grunnen til at ikke så mange selger Yesterday's News er at de har sine leverandører som de bruker og at det ikke vil lønne seg å ta inn YN som eneste vare fra dem som selger det!

Men det er jo kjempestas for dere at strøet har gått ned i pris. Ville bare nevne at jo større sekker man kjøper, jo mindre blir kilosprisen! :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Newt

Post by Newt »

Men det blir jo faktisk billigere enn de store sekkene også! Kiloprisen på 13,5 kilos sekkene (om man regner 200 kr) blir 14. Mens kiloprisen på de jeg har kjøpt blir 10.

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Jeg synes YN er skikkelig dyrt!
Jeg kjøper de største sekkene som er og en sekk holder til to skift på to store bur.. Det går unna her.. :( Har vurdert å bestille Beekay strø fra NTF, men da blir det så mye i porto at det ikke lønner seg heller, med mindre om du klarer å bruke mindre av det en YN i buret.. Jeg liker ikke å bruke biostrøet sellom jeg bruker det engang i blant (det er jo mye billigere). Synes det støver for mye sellom det står på sekken at det skal være støvfritt (og det er det ikke!)..

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Nei, støvfritt strø som våre små rotter skal ha, koster penger. Jeg vil ikke kalle YN dyrt når jeg vurderer det opp imot det som er bra. Men sammenligner man prisen på YN og sagflis, er det klart at det blir dyrt, ja! :wink:
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Hvor på St. Hanshaugen er det ICA-butikken ligger? Det er ikke akkurat i nærheten av der jeg bor, men jeg tar gjerne turen innom for å hamstre litt...

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Hvoe god oppsugninges evne har dette strøet da ?

Shelly

Post by Shelly »

Min erfaring med det er at det skal veldig mye til før det begynner å lukte. Når jeg renser ut gutteburet så kan man se i hjørne at støet har 'broken down' og absorbert alt.

Newt

Post by Newt »

http://193.71.194.29/~hansaa/hilde/kart.JPG

Sjekk url, har laget et kart over hvor ica'en ligger.

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Ha, ikke så langt unna jobb, dette! Tusen takk!

Locked