Ferret Nation

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Tror ikke mine voksne rotter kommer seg ut igennom de sprinklene altså,om det var det du tenkte på ;)

Rosalinda
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2008, 18:43
Location: Trondheim

Post by Rosalinda »

Mine rotter har hatt to døgn i dette buret nå. Jeg er superfornøyd:D Og min minste rottedame på 280g har ennå ikke kommet seg ut. Trodde jeg måtte kle buret med netting, men ser ut som det kanskje ikke blir nødvendig:D Hadde definitivt kjøpt det for 3000 :D

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Flott å høre at du har god erfraing med buret :D
Har du vasket det etter du fikk inn rottene? Hvordan var det å få gjort det rent?
Synes 3000.- var rimelig,sparer ca 1000.- ved å kjøpe det der jeg fikk "gnagd" :lol: til meg tilbudet,kontra å kjøpe det fra nettbutikken og betale frakten for å få det hjem.
Ble imponert over alt som fulgte med i buret å jeg da,ikke småtteri med så mye hyller,rør og andre ting som følger med.

Rosalinda
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2008, 18:43
Location: Trondheim

Post by Rosalinda »

Jeg vasket nå nettopp. Tok en rask wipe over sprinklene og skiftet fleecen jeg bruker som underlag. Byttet alle hengekøyer og vasket alt av plastikk. Det er en abolutt drøm å gjøre rent i dette buret!!! Det tok under 10 min.

Betalte rett over 4000 for det med frakt fra zooper. Så 3000 med stash er en kjempedeal det:D

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Detter ikke strøen lett ut pga de lave kantene?

Er etasjene laget av metallsprinkler?

Er det ikke vanskelig å feste f.eks. jennyhylelr pga de vertikale sprinklene?
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

De fleste, eller de jeg har sett bruke ferret nation buret har fleece i bånn og strø i toaletter. så da tror jeg ikke det detter mye strø ned på gulvet.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

kikky wrote:De fleste, eller de jeg har sett bruke ferret nation buret har fleece i bånn og strø i toaletter. så da tror jeg ikke det detter mye strø ned på gulvet.
Å, ja da fungerer det sikkert bedre!! Man da er man avhengig av do-trente rotter da går jeg ut ifra? Ellers må det stinke fælt?
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

jeg har noen do trente og noen ikke så do trente, og bruker fleece i bunn for å teste nå. det stinker faktisk minimalt, men så bytter jeg hver 3. dag og fjerner lort hver dag.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Rosalinda
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2008, 18:43
Location: Trondheim

Post by Rosalinda »

Fleece funker fint. Særlig når den har vært vasket noen ganger, da absorberer den mer. Jeg gjør som kikky..fjerner lort fra de ikke do-trente hver dag og skifter fleece og hengekøyer hver 3 dag. Har en smulestøvsuger som jeg bruker på kattesand og matrester:akt:

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Takk for info! Da tenker jeg at jeg legger til dette buret i bur-guiden min snart, men lurer på om noen kunne svart på dette også først? Vær så snill? :sol:

Er etasjene laget av metallsprinkler?

Er det ikke vanskelig å feste f.eks. jennyhyller pga de vertikale sprinklene?

Er sprinklene lakkert (jeg husker ikke om jeg har fått vite dette allerede eller ikke :oops:)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Rosalinda
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2008, 18:43
Location: Trondheim

Post by Rosalinda »

Sprinklene er lakkert ja. Skikkelig gjort også, ikke sånn plast som gnages av lett.

Aner ikke hvordan det er med jennyhyller i dette buret. Men det går sikkert så lenge man er 2 under montering. Personlig liker jeg ikke jennyhyller. De stinker!

Hyllene som følger med er av metallsprinkler med noe jeg tror er en plastplate som ligger oppå. Etasjeskilleren er av metallsprinkler ja.

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Rosalinda wrote:Sprinklene er lakkert ja. Skikkelig gjort også, ikke sånn plast som gnages av lett.

Aner ikke hvordan det er med jennyhyller i dette buret. Men det går sikkert så lenge man er 2 under montering. Personlig liker jeg ikke jennyhyller. De stinker!

Hyllene som følger med er av metallsprinkler med noe jeg tror er en plastplate som ligger oppå. Etasjeskilleren er av metallsprinkler ja.
Takk for svar!

Hvordan stinker jennyhyllene? Er de ikke av hard plast som det er lett å rengjøre da? :o

Ok, så hyllene er sikre for rotteføtter, det er jo bra! Men hvordan ordner du det med etasjeskilleren? Legger du fleece oppå der også? Og rottene roter det ikke til?
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Mine jennyhyller stinker ikke :hm: Jeg tørker opp hver gang det er tiss eller noe annet griseri der da. Men det regner jeg med at de fleste andre også gjør? :| :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

jenny hyller har en lei tendens til å lukte litt selv om en vasker grundig. spesielt om en er så "heldig" å ha en del rotter som bruker hyllene som toalett :|
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Rosalinda
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2008, 18:43
Location: Trondheim

Post by Rosalinda »

Etasjeskilleren og bunnen har panner av plast. Disse kler jeg med fleece, akkurat som jeg gjør med hyllene.

Når det gjelder jennyhyller så tørket jeg av de hver dag. Men det hjalp lite. Tisset setter seg i de små rillene og hullene. Og ikke minst impregneres det i jennyskruene og langs kantene mot selve buret. Skikkelig ekkelt. Jeg ble lei av å demontere hyllene annenhverdag for å gjøre skikkelig rent, så jeg har utviklet kraftig allergi for de inretningene der 8)
Men så har jeg rottene i stua da, og jeg har nulltoleranse for lukt der.

Post Reply