Ferplast Jolly. Pris og erfaringar?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Elise
Pinky
Posts: 11
Joined: 11 Sep 2007, 11:41
Location: Herøy, Møre og Romsdal

Ferplast Jolly. Pris og erfaringar?

Post by Elise »

Er på utkikk etter nytt bur, og Ferplat Jolly verkar optimalt for båe meg og rottene. :bravo:

Men treng å vite litt personlege erfaringar før eg bestiller. Båe negative og positive erfaringar! :D

Undrar litt på dette med prisen òg. Finn ingen informasjon om prisen på nettet, men reknar med buret kostar rundt 2000-3000 kr? Bestiller gjerne via dyrebutikk, men vil forsikre meg for at eg ikkje betalar meir enn naudsynt når buret verkar såpass dyrt. :akt:

utyske
Sofaspiser
Posts: 161
Joined: 19 Aug 2007, 19:02
Location: Vestfold.

Post by utyske »

Jeg har dette buret både til chinchilla og rotter, og er veldig fornøyd! Det jeg finner mest upraktisk er at det ikke er gitter på toppen, men det er et høyt og fint bur!
Ang pris: Jeg fikk mitt for 1600, eller noe, fordi jeg bestilte det gjennom jobben. Vanligvis ligger det på rundt 2500, tror jeg.

Elise
Pinky
Posts: 11
Joined: 11 Sep 2007, 11:41
Location: Herøy, Møre og Romsdal

Post by Elise »

høyrest bra ut! :D Korleis er lukene? Ser ut som om dei er opp ned på bileta eg finn :? Er ikkje det litt upraktisk, eller går det fint?

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

lukene åpnes oppover ja, men det kan man lett endre med en tang :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

utyske
Sofaspiser
Posts: 161
Joined: 19 Aug 2007, 19:02
Location: Vestfold.

Post by utyske »

Jeg har kroker, så jeg fester dem slik at de står oppe. Syns det er greit med lukene opp-ned, jeg.

Elise
Pinky
Posts: 11
Joined: 11 Sep 2007, 11:41
Location: Herøy, Møre og Romsdal

Post by Elise »

Ingen dum idè! Takk for all tilbakemelding. :)

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

jeg har også dette buret, og er veldig fornøyd med størrelse (spesielt høyden), antall dører og størrelse på dører.
Liker også at det har hjul og står litt over bakken.

Enig i at det er litt dumt at det ikke er gitter i taket, for da blir det litt mørkt. Men ingen krise!
Lukene er opp ned ja, men det er bare å bytte om. Eller bruke kroker, det gjør jeg og :)

Jeg kjøpte mitt billig, men i dyrebutikken der jeg jobba var det veldig dyrt. 3700 ca tror jeg. regner med at du kan få det for ca 2500-3000 andre steder.
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Jeg er ingen stor fan av dette buret da det var vansklig å henge opp hengetunneller og hengekøyer da buret var en smule for smalt i alle retninger. Det blir nok også et problem med eldre rotter da buret har lite bunn areale og er krevende for en gammel kropp å klatre opp alle etasjene.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply