Bygge om et terra..

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Lusifer

Bygge om et terra..

Post by Lusifer »

Hei
Jeg har et terrarie, 1,20m langt 60cm høyt og 60cm i dybde.
Er lufting langsmed glasset på kortsiden og en 15-20cm bred lufting langsmed hele taket. Kan jo fortsatt bli litt tett, men... Hvis jeg bruker et gammelt bur og bytter ut den ene glassdøra. vil ikke det bli greit nok?
Og det å bygge til så det blir klatremuligheter er ikke noe problem da vi har plenty med stuff som fester seg godt på glas og tåler en del :D det vil jo bli litt luftig der inne da, vil det ikke?
Hermansen her inne ba meg spørre her. :konge:
Del deres meninger :D

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Post by Dumle »

hvordan "lufting" er det da? Hadde byttet ut "åpningen" med gammel burdel ja. Min erfaring er at man må skifte bur-innhold oftere. Hadde et akvarium som bunn engang, med et bur oppå, det funket det :thu:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Lusifer

Post by Lusifer »

er hullete netting, masse masse hull. så blir som med sprinkler da. :)

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Post by Dumle »

Skulle jo vært litt høyere, men hvis du greier å ordne så de får løpt og klatra i terrariet så skulle det gå bra.
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Har du kanskje et bilde?
Jeg synes det blir litt for lavt, hva med å snu det på høykant?
Vis du innreder det ganske godt skal det funke, men kommer ann på hvor mange totter du har da!? :P
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Lusifer

Post by Lusifer »

har 2stk guttæ`r :D Høykant vil bli litt for teit tror jeg... men går an å lage mange etasjer der inne, heller flere litt tett enn få og veldig høyt. de får nok klatret ja, :konge: og løpt på flata!

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

60 cm høyt er ikke så galt for to hanner, og de får jo veldig fin gulvplass. Hvis du får til luftingen tror jeg det kan bli bra for rottene, men jeg tror det også blir tungt å gjøre rent...
:rat:

Hermansen
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 31 Aug 2005, 23:05

Post by Hermansen »

Tror ikke hun får så veldig tungt for det, begge dørene kan jo tas vekk, og da er hele terra åpent.. har sett på det selv. og kunne i grunn godt tenkt meg det :sol: tror det blir bra med noen hyller og taustiger osv, og minst mulig på "bakken" så de kan løpe der.

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Post by Dumle »

Hele grunnen til at man bør ha litt høyde på bur er jo for at rotta skal få klatra, om du greier å få lagt til så rotta får klatra i "lengden" (om du skjønner..) er problemet løst. Mange rotter liker seg i høyden, og om du har terrariet på bord el så er jo det også fikset ;)

Du trenger jo ikke gjøre det for enkelt å klatre alle steder, litt utfordring og tenking for å komme til er nok noe tottene vil like. Bare se på Arwen, idag fant jeg henne i vinduskarmen og jeg har ingenting under vinduet eller ved siden av, så hun har nok styra litt for å komme seg opp :lol:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Hermansen
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 31 Aug 2005, 23:05

Post by Hermansen »

ikke noe problem å få til forskjellige klatremuligheter. det står på stativ oxo, så er jo over gulvet. tror i grunn det skal gå bra :D

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Post by Dumle »

Da kan ikke jeg se noe problem med det :thu:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Nei, det hørtes bra ut synes jeg. Morsomt at vi er to Lucifer'e forresten. En med c og en med s.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg vil gjerne se bilde :D

Post Reply