Lukt

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Jeg bruker fleece tepper i bunn som byttes to ganger i uken. Jeg har også to toaletter i buret med trebiter fra NTF's Nettbutikk. Fungerer fint hos meg, men lukter jo fortsatt rotter.

Hva vasker du med? Det hjelper gjerne ikke å vaske buret hvis det du vasker med ikke tar bort lukten.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Beate
Markeringsbehov
Posts: 276
Joined: 05 Sep 2008, 12:21
Location: Trondheim

Post by Beate »

Oi! :) Her var det jo masse svar.
Tror jeg skal prøve allspon. Det får jeg også rabatt på der jeg jobber ;)
Prosjektet de neste ukene blir å dotrene dem, for det hadde gjort det veldig mye enklere! Nå tisser de jo i sovehengekøya si, og det kan jo heller ikke de synest er så voldsomt gøy :S

Vasker bunnplaten med eddikvann og tørker over sprinkler med litt såpe.
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Rotter liker jo tydeligvis at det lukter av tisset deres i bolet,så det er mulig at de blir ekstra ivrige med tissingen i køyene når du er så flittig med vaskeklut og såpe. :mrgreen: Jeg har også sluttet med strø.Bruker aviser i bunnen med filler oppå,en isboks til do med dopapir i.Bruker gamle håndklær,(loppemarked!),og fleeceteppebiter til køyer.Bruker dopapir i disse også,for her er det populært å gjøre fra seg. :geek: Jeg bruker også billige bleier som jeg legger i køyer og hus.Aviser har jeg på alle flater.Da kan du ta ut aviser,dopapir og bleier så ofte du vil,og skifte køyene når du vil.Da vasker jeg fint lite ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

tantepose wrote:.Bruker aviser i bunnen med filler oppå,en isboks til do med dopapir i.
Det var lurt! Men hvordan gjør du det så de ikke hamstrer det til redemateriale?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

De drar jo rundt på litt,men det er ikke noe problem.Skifter jo ut det som blir bløtt og skittent først og fyller på,også i køyene. :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Post by Tifa »

Litt OT, men hva er best å vaske med av såpe?
Rotteløs :trist:

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

Er det noen som har rotter som bruker do-kassen til annet en nr. 2 altså? Våre rotter bruker do hjørnet når de skal bæsje, men de tisser rett og slett der de ligger. Spesielt i hengekøyene ja. Grøss. Tror de trives med tisselukta si jeg ja.
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Det samme gjør mine. Tissing i hengekøyer er visst det beste :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

K Salas
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 07 Dec 2008, 01:53
Location: Oslo
Contact:

Post by K Salas »

Charlie både tisser og bæsjer i doen. Soveplassen og hengekøyene lar han være i fred, forutenom hvis jeg er sein med å rense dokassa en dag, da protesttisser han på soveplassen og nekter å gå inn igjen før jeg har vasket og gjort rent.

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Bloodbeat wrote:Litt OT, men hva er best å vaske med av såpe?
Grønnsåpe er mildt og funker veldig bra her hvertfall. :)

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

grønnsåpe er vel ikke akkurat mildt, det har en pH verdi på ca 9 som er ganske sterkt. men så lenge du skylder godt, kommer det jo ikke i kontakt med rottene uansett, og da har det lite å si.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Midnight-Galaxy
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 25 Jan 2009, 23:52
Location: Kongsberg

Post by Midnight-Galaxy »

Hvis man bruker Ren Grønnsåpe (altså ikke den som er flytende, men den i firkantede bokser) så er den mild. den kan også brukes direkte på sår for å vaske de. ;) (hilsen 3 vetrinærer i nærområdet) :) så den kan hvertfall trygt brukes. ;)
*Linda*


Image

Midnight-Galaxy
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 25 Jan 2009, 23:52
Location: Kongsberg

Post by Midnight-Galaxy »

tantepose wrote: Jeg bruker også billige bleier som jeg legger i køyer og hus.
de må jo være geniale hengekøyer! :D at jeg ikke har tenkt på det før :lol:
*Linda*


Image

Post Reply