Tips til "daglig" tørking av hyllene!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Tips til "daglig" tørking av hyllene!

Post by Taz »

Først, jeg har ikke prøvd dette selv men kom på det i dag når jeg vasket buret...

På tannlegekontoret jeg jobbet før så laget vi desinfiseringsvåtservietter selv av sprit og papirkluter som vi oppbevarte på glassbeholdere. Kom derfor til å tenke på i dag at det må jo være greit å kjøpe sånne mesoft kluter på apoteket (papirservietter), ha litt svakt edikkvann i en beholder og legge klutene oppi. Voila! Ferdig våtservietter til å tørke av hyllene om kvelden om man har tisseoveraltrotter sånn som vi har! ;) Bruk en tupperwareboks med lokk til de våte og ha evt. noen tørre kluter til å tørke over til slutt med. (jaja, latskapen lenge leve men det er så kjedelig å løpe frem og tilbake eller lage vann å ta med bort til buret.. hehe.. ) Husk å ikke helle for mye i boksen. De skal jo ikke dryppe.
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Jeg bruker våtservietter uten parfyme til mine hyller. Funker bra :)

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

jeg er anti-våtservietter serru. hehe. er så mye rart i de, selv de uten parfyme som regel. : :-x
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Hva med sånne babywipes da? Har masse av de etter en fjelltur i sommer, de er vel greie å bruke?
Aurora

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Eg bruker babywipes/uparfyrmert for enkel reingjering. Eventuelt ei spruteflaske med eddik og vatn i sammen med klutar. :)

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

Vel, jeg har aldri brukt våtservietter på ungen min sin rumpe en gang så jeg hadde ikke brukt det til å vaske av i buret til sensitive rottesnuter iallefall. Mange wipes som også er parfymefrie har parabener og andre skumle stoffer i seg.
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

Post Reply