~ Nianas rotter ~

Her kan du vise frem rottene dine!

Moderator: Moderatorer

Post Reply
torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by torasrotter »

Såååå fine bilder!! Alle guttene er rett og slett bare så fiine :yumm: Kan jeg låne litt jack bilder til hjemmesiden min?
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

torasrotter wrote:Såååå fine bilder!! Alle guttene er rett og slett bare så fiine :yumm: Kan jeg låne litt jack bilder til hjemmesiden min?
Takk ^_^ Ja, bare lån :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Nomnom, vannmelon~ :cheerful:
dårlig iphone-bilde
Image
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by utmeldt »

Herlig! :yumm: Vi også har koset oss med vannmelon :grin:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

I går fikk vi et nytt familiemedlem :cheerful:

Image

Sirius heter han, etter Sirius Svaart/Black fra Harry Potter-serien :) Jeg kjøpte han av noe som viste seg å være en ganske shady oppdretter, hadde jeg visst hvordan det stod til der før jeg kom dit, hadde jeg nok ikke støttet oppdretteren ved å kjøpe rotter der. Men når jeg allerede var der, og fikk pjuske-Sirius i hånda, så ble jeg forelsket, så da måtte jeg bare ta han :nottelling:

Image

Sirius skulle være "leveringsklar" den 15. så jeg regnet med at han da var 5 uker +. Men han ble visst født 21 mai, så han er jo bare 4 uker i dag :huh: Han er en liten fyr, veier 47gram og kjennes tynn ut. Så da er det å kjøre på med god babygrøt og litt voksefôr en stund fremover. Han er utrolig søt da, og ganske tillitsfull til å omtrent ikke ha blitt håndtert (Usj, føles som Dexters historie all over again, men satser på at Sirius har bedre lynne da)

Image

Introer mellom Sirius og de andre to gikk kjempefint, så jeg regner med han kan flytte inn i buret i dag eller imorgen, etter at jeg har vasket det. Men han er jo så liten, redd for å at han skal rote seg bort i det store buret :giggle: Eller at han forsvinner inn i store Pippin, som han liker å gjemme seg under. Er helt sprøtt å se den svære klumpen sammen med det lille knøttet, til og med Jack virker svær i forhold :kisses:

Image
Huj! For en dårlig bildekvalitet :roflmao:

Han skal visst være dumbo, både mor og far var det, men han ser ikke mye dumbo ut synes jeg. I hvert fall ikke enda. Er ikke så farlig om han ikke får særlig dumboører uansett, han er søt nok fra før ^^
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by utmeldt »

Han er kjempesøt :cheer: Men er nok ikke dumbo desverre, man kan se om en rotte er dumbo ganske tidlig og for meg ser han toppøret ut. nå har jeg ikke sett mange bilder av ham men bildet dær du holder han i hånda ser han klart toppøret ut. Men han er jo så utrolig nydelig at vilke ører han har spiller jo ingen rolle :dån:

Gratulerer så mye med pjusket, glad han fikk kommet seg til deg så han kan bli stooor og sterk :cheeeers:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by tantepose »

Fine lille vennen! :aww: Bra at han er kommet til snille pappaer! :kisses:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by sanca »

Han er virkelig nydelig! Selv om det i utgangspunktet ligner litt på historien om da du henta Dexter, vil nok denne historien få en helt annen utgang :wink: Lykke til med Sirius! :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Takk alle sammen :cheerful:
Jeg merker allerede stor forskjell på han og Dexter, haner mye mer nysgjerrig og han er ikke redd for andre rotter. Han bor allerede sammen med Jack og Pippin :grin: Litt skvetten er han enda, og han lager veeeldig mye lyd han han blir powergrooma og satt på plass, men jeg tror det blir bedre etterhvert :jepp:

Image
Image
Image
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by wollf »

bitte liten jo.. bare pass på å gi han nok næring og kanskje noe morsmelk erstattning?

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Ja, han er fryktlelig liten. Morsmelkserstatning hadde jeg ikke tenkt på, men det var en god idé. Skal se om jeg får han til å spise/drikke noe av det :)
Ellers får han babygrøt, babymat, litt matrester og et fôr jeg fikk av Lyngrottene for at Dexter skulle spise og vokse seg stor :) Han liker både det fôret og Care+ ser jeg, noe som gjorde meg glad, var litt redd for at han ikke ville ha det siden han bare fikk gnagerblanding hos oppdretter.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by wollf »

ville ikke kallt en slik person oppdretter:(
men morsmelk erstattning er greit å ha i vannet så får han enda mer næring i seg

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by Niana »

Vel, han er jo en oppdretter, selvom han er en veldig dårlig og useriøs en.. Men jeg skjønner hva du mener.
Skal i hvert fall aaaldri kjøpe hos han igjen. :nei:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by WillyWonka »

Vakker han er ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

anni

Re: ~ Nianas rotter ~

Post by anni »

Nydelig. :lovey:

Post Reply