Kylling bein??

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Mikey

Kylling bein??

Post by Mikey »

Rufus elsker kylling, men kan han også få et lite kylling bein å gange på,
fordi jeg spør er forat hunder kan ikke få det, da blir de dårlige.
Synes det er greit å spørre for å være på den sikre siden. :wink:

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Tror nok ikke de skal ha det heller. Grunnen til at hunder/katter ikke skal ha fjærkre, altså beina, er pga kylling bein smuldrer opp til skarpe småbein som kan skjære seg inn i tarmer og mage, så det kan var dødelig. SÅ jeg ville ikke ha tatt sjansen på og prøve og gi rotter det heller.

Håper det var svar nok vis ikke noen andre har noen andre meninger :)

Mikey

Post by Mikey »

OK , mente bare jeg hadde sett det en eller annen stand at rotter kunne få både kotelett og kylling bein å gnaga på, det er ihvertfall greit å være på den sikre siden. :akt:

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Jeg ville iallefall ikke gjort det for og være 100% sikker, ovenfor og høre at det er greit hos rotter, også ender det ikke på den gode siden alikevel...

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Joda, rottene kan godt få bein i ny og ne.
Tips: Bruk søkefunksjonen i forumet, dette har vært diskutert før! ;)

Mikey

Post by Mikey »

Ja det var det jeg mente, ikke at han skal få det hverdag, men bare engang i blant. Takk, da blir det nok ekstra kos for prinsen idag. :bravo:

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

OK, greit og vite, men uansett ville ikke jeg ha gitt mine det, liker ikke og være usikker selvom det sies at det er greit. men kotelettbein etc, det skal de med glede få :):):)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

En god unnskyldning til å kjøpe grillet kylling (for den som trenger en unnskyldning... :roll: ):

Sultne rotter+kyllingskrott m/litt rester av kjøtt og mange bein å pulverisere= Rotteparadis

:afro:

"Her bli' de' liv, rai rai...", synger trønderrottene våre når de kjenner lukta av varm, deilig grillet kylling... :thu:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Et lite tips: Gi et bein til hver, ellers blir det dramatiske drakamper og hyling.. :rottehode: :wink:

Ingrid: :lol: :lol:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Grunnen jeg vet at hunder ikke skal ha kylling bein er ikke forde at de blir dårlige, men beinet splintrer seg fryktelig opp at det kan sette seg fast i halsen og hunden kveles.....hunden til min veninne døde på den måten, rakk ikke til dyrlegen.
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

De gangene vi har gitt rottene kyllingbein, har de rensket beina fullstendig for kjøtt, men ikke forsøkt å tygge i seg beina. Jeg har ingen betenkeligheter med å gi rottene et bein en sjelden gang. Dessuten er det en viktig forskjell mellom hunder og rotter: Rottenes tenner vokser konstant, det gjør ikke hundenes tenner. Rottene bruker enhver anledning til å slipe tennene på alt som har en noenlunde fast form og kyllingbein er intet unntak, har jeg lagt merke til. Der hunder tenker: "NAM! Mat, må spise, fort!", tenker rottene: "AHA! Noe å gnage på!" :wink:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked