Gnagerblanding?
Moderator: Moderatorer
-
- Sover i do
Gnagerblanding?
Er den gnagerblandingen man får kjøpt på f.eks rimi like bra som den fra dyrebutikk? den på rimi koster 1/3del av den i dyrebutikk...
-
- Sover i do
-
- Sover i do
Når det gjelder mat, som tråden din startet med, Mom-Cry ¤Ratz¤, så er det mange som synes det blir plukket ut for mye av de blandingene man kjøper i dagligvarebutikkene og i dyrebutikkene. Det er ofte en større andel frø og nøtter der (som ikke er sunt i store mengder), og rottene har større mulighet for å plukke ut sine favorittbiter - og kaste ut de andre (blir som å sette en godtepose og en tallerken kjøttkaker i brun saus foran en unge og la denne spise som den vil, bare for å gi et bilde). Andre fôrtyper - som blant annet RM1, Krokant, Xtra Vital Care+ og en av förtypene til Vitakraft - inneholder en balansert og sammensatt blanding av vitaminer, mineraler, fiber og alt det andre rottene trenger, uten å gi mulighet for utvelging av favorittbiter. Dermed er man sikker på at rotten får det den trenger, det som er godt for en.
Men hva man velger å gi de å spise, er i bunn og grunn opp til hver enkelt eier - selv om mange har hatt gode erfaringer med RM1.
Men hva man velger å gi de å spise, er i bunn og grunn opp til hver enkelt eier - selv om mange har hatt gode erfaringer med RM1.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com
-
- Alfatryne
hvis mat fra rimi betyr "smart" gnagerblanding vil jeg påpeke at det er skikkelig crappy for. det er altfor mye av det rottene ikke skal ha og for lite av det de skal ha. jeg har selv gitt mine rotter en halv eske med smart som jeg fikk av noen, og det overlevde de fint på. men aldri om jeg hadde gitt dem det til vanlig! du vil nok oppdage at det lønner seg i lengden med kvalitet. om du av en eller annen grunn ikke ønsker å spare penger og samtidig få superbra for (les: RM1) kan du bruke rottepelletsen fra vitakraft. den er bra! dette er min erfaring, da.
ps, jo flere som bestiller fra nettbutikken, dess bedre vil utvalget bli etterhvert!
ps, jo flere som bestiller fra nettbutikken, dess bedre vil utvalget bli etterhvert!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
Jeg brukte life care fra dyrebutikken før hver dag, det kunne jeg se på pelsen. Den var blåsete og fet. Nå er pelsen blank og fin, og rottene spiser hver lille matbit. Fikk til og med skryt hos vetrinæren, og de lurte på hvilket spesialfôr jeg brukte, for av de som kom med rotter til henne, så var mine en av de med blankest pels!
Nå sverger jeg til RM!

Nå sverger jeg til RM!

Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3
Sunn? Nåja, jeg har fått tak i noe hamstermat fra Vitapol som inneholder biter som er knallgrønne og knallrøde, kan ikke si det ser så fryktelig sunt ut og hamstern skal jo faktisk spise det, ikke ha det til pynt i burettantepose wrote:aha!Fargestoff for at VI skal synes maten ser god og sunn ut!