Rognebærsyltetøy er veldig godt brukes på same måte som tyttebær.
rotter tåler rognebær og tyttebær,men de skal ikke ha mye av det for mye syre er ikke godt for noen mager.
Men de har litt sunt av å prøve nye ting,villrotter prøver nye ting med å sende den svakeste i flokken til å prøve spise den nye maten, dør han ikke så kan vi spise matent,men de lærer og feiler på andre måter også.
Men våre har mistet en del av innstinktene sinne og vi kan ikke helt stole på at de gjør de riktige valgene,men de har godt av å prøve mange nye ting,de tåler ofte mye av den samme maten som oss,men ikke gi for mye av fet og syrlig mat de ken noen ganger få små allergiske reaksjoner på det.
Mitt råd er gi den litt rognebær å se hva som skjer ,går det bra med magen,så kan du gi litt mer en annen gang.
PS.brennesle kan dere nesten gi så mye dere vil,men følg med på avføringen er den veldig svart når den er fersk kan rotta ha fått litt for mye jern i kroppen.(dette gjelder også mennesker)
Kløfrø hva er det,hvilken plante kommer den fra helst på latin alt for mange lokale plantenavn i norge,er det noen jeg har godt glipp av i min barndom.