Gnager blanding på felleskjøpet
Moderator: Moderatorer
Gnager blanding på felleskjøpet
Noen som har prøvd dette?
Re: Gnager blanding på felleskjøpet
Slike gnagerblandinger har desverre ikke det nødvendige næringsinnhold for rotter.
Jeg vil anbefale et för laget for rotter, der alle bitene inneholder det samme. Slik vil ikke rottene dine bli feilernært på å plukke ut de bitene de liker best :cheer:
För jeg kan anbefale er Rat complete, RM1 fra NTF's nettbutikk, Oxbow regal rat og lignende typer! Det er som sakt viktig at det er et för beregnet på rotter og med like biter :cheerful:
Jeg vil anbefale et för laget for rotter, der alle bitene inneholder det samme. Slik vil ikke rottene dine bli feilernært på å plukke ut de bitene de liker best :cheer:
För jeg kan anbefale er Rat complete, RM1 fra NTF's nettbutikk, Oxbow regal rat og lignende typer! Det er som sakt viktig at det er et för beregnet på rotter og med like biter :cheerful:
Det inneholder mange biter rottene ikke spiser. Så økonomisk er det ikke . For man ender opp med å måtte kaste 1/3 av det og restene vil ligge over hele buret
Oki. Ja jeg vet ikke. Joda vi kjøper på bdyrebutikk, men var litt nysgjerrig på hvordan den fungerte. Siden jeg også har kanin vet jeg at felleskjøpet har endret innholdet i pelletsen for kanin. Dette kjøper jeg til kanin. Men er jo greit å rådføre seg før man prøver noe nytt.
var bare tillfeldig jeg så den posen da jeg var innom der tidligere i uka. 

-
- Alfatryne
Alltid smart å rådføre seg :cheerful:
Men hold deg til mat fra dyrebutikken eller fra ntf!
Men hold deg til mat fra dyrebutikken eller fra ntf!

Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
http://Www.selgerotter.blogg.no
eller til den vi har her på ntf
-
- Omegarotte
Vi brukte dette til gnagerne på skolen en stund, riktignok hadde vi ikke rotter der, men det hele endte med marsvin og hamster som så ut som om de var konstant drektige, månedsgamle marsvinunger var nesten like lange som de var breie.
Gnagerblanding er laget for flere dyrearter som har helt forskjellig næringsbehov. Man mater ikke hund og katt med samme for, så hvorfor skal man da mate en gresseter (som marsvin) med samme for som en alteter (rotter og mus og lignende.)
Hold deg helst til mat som er laget spesifikt for arten.
Gnagerblanding er laget for flere dyrearter som har helt forskjellig næringsbehov. Man mater ikke hund og katt med samme for, så hvorfor skal man da mate en gresseter (som marsvin) med samme for som en alteter (rotter og mus og lignende.)
Hold deg helst til mat som er laget spesifikt for arten.