tilvenning av rotte pellets
Moderator: Moderatorer
tilvenning av rotte pellets
Hei :rottehode: jeg har akkurat tatt til meg to rotte jenter på 1 år, å den forrige eieren til rottene har bare gitt dem vilt fugl blanding og dårlig smådyr blanding som basis for, i går kjøpte jeg rotte pellets men er litt redd for at de ikke vil spise den, de har så langt bare luktet på den å ikke noe mere. Hva gjør jeg hvis de ikke spiser den maten? Jeg valgte den type for til de for da får de i seg alle nærings stoffer de skal ha å de peller ikke ut bare favoritt bitene sine å lar det andre stå.
Re: tilvenning av rotte pellets
Det heter Rat complete kjøpte det i zoo butikkenwollf wrote:hva heter foret?
se linken under:Siv M wrote:Det heter Rat complete kjøpte det i zoo butikkenwollf wrote:hva heter foret?
http://www.versele-laga.com/NUTRi/Nutri ... &pro=17107
Det er vanlig at rotter er litt skeptiske til nytt fór i starten. Bare bland inn gradvis større mengde av det nye fóret, så spiser de det nok etterhvert.
ja jeg har sett at de har spist det nå, de har også gnage pinne med forskjellig frø påMatmor wrote:Det er vanlig at rotter er litt skeptiske til nytt fór i starten. Bare bland inn gradvis større mengde av det nye fóret, så spiser de det nok etterhvert.