gratis smaks prøve

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

Må jo kjøpe en sekk som alle kan spise da, de store vet jeg kan få rm1 men de små er jeg usikker på de er som sagt 14 uker, ikke råd til å kjøpe en sekk av hver type :thhpt:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: gratis smaks prøve

Post by wollf »

da har de nok en sekk mye lenger, og da er det heller ikke rart om de ikke vil spise rm1. om de får noe bedre i steden velger de nok heller det. om du legger inn rm1 og ikke noe annet noen dager så skal du se at de spiser det. dyr sulter ikke seg selv, men unntak av noen gandanios

du kan fint gi dem rm1 og noe annet på si. de MÅ ikke ha rm3. rm3 er bare om de ikke får annen kost enn tørrforet

HildeT
Sover i do
Posts: 203
Joined: 08 Aug 2012, 12:56
Kjønn: Kvinne
Location: Kongsberg

Re: gratis smaks prøve

Post by HildeT »

Da skal jeg bestille meg en kilo rm1 og se om det faller i smak her :cheerful:
Så skal jeg bruke foret jeg har igjen som gobiter ^^

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

wollf wrote:da har de nok en sekk mye lenger, og da er det heller ikke rart om de ikke vil spise rm1. om de får noe bedre i steden velger de nok heller det. om du legger inn rm1 og ikke noe annet noen dager så skal du se at de spiser det. dyr sulter ikke seg selv, men unntak av noen gandanios

du kan fint gi dem rm1 og noe annet på si. de MÅ ikke ha rm3. rm3 er bare om de ikke får annen kost enn tørrforet
Ok skal regne litt på det nå å se hva som er lønnsomt blir dyrt i lengden å betale 100 lappen for bare 500g med complete i dyrebutikkene

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

jeg regnet ut at en complete pose i mnd kom på 1068 kr i året, de har nå nesten brukt opp den ene lille posen som jeg kjøpte like før jul er litt usikker på hvor mye de spiser det varierer litt på hvor mye de får i tillegg av godsaker å slikt. men det er sån ca hva det kommer på i året av complete

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

Da sparer jeg jo mye penger i grunn på en sekk med RM1 :cheesy: bitene er jo ganske store også , må vist bare være streng en periode så de til slutt finner seg i å spise den maten :suspicious: hvor lenge skal en tilvennings periode vare egentlig ?

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: gratis smaks prøve

Post by BlackNenne »

wollf wrote:da har de nok en sekk mye lenger, og da er det heller ikke rart om de ikke vil spise rm1. om de får noe bedre i steden velger de nok heller det. om du legger inn rm1 og ikke noe annet noen dager så skal du se at de spiser det. dyr sulter ikke seg selv, men unntak av noen gandanios

du kan fint gi dem rm1 og noe annet på si. de MÅ ikke ha rm3. rm3 er bare om de ikke får annen kost enn tørrforet
:liker:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: gratis smaks prøve

Post by Matmor »

Jeg kan ikke huske å ha gitt rottene mer enn 1 ukes tilvenning på fór noen gang. Som regel går det på tre dager her.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

Da vurderes det om jeg skal ta sjansen til å kjøpe en stor sekk i slutten av mnd når jeg får penger :cheerful: hvis en sekk varer 1 år eller lenger så er det jo helt klart penger spart

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

Matmor wrote:Jeg kan ikke huske å ha gitt rottene mer enn 1 ukes tilvenning på fór noen gang. Som regel går det på tre dager her.
tror jeg brukte 2 dager bare sist, var redd de skulle sulte seg selv å så fikk de andre ting i tillegg :flau:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: gratis smaks prøve

Post by BlackNenne »

Hvis de har spist en halvkilo complete siden jul, så spiser de litt under en kilo på to mnd da sånn ca... Isåfall vil jo rm'en vare veldig lenge :) Kilo er kilo, uansett str på bitene. En kilo bomull veier like mye som en kilo bly.

Hvis jeg hadde fått velge mellom grøt og rm, så er svaret lett. :giggle:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

wollf wrote:blir ikke 800 kr da??? er vel 450 for sekken og rundt 200 i frakt?
en sekk på 4 rotter varer en egighet. jeg har hatt 6 kg nå siden mai/juni i fjor.
vil ikke maten gå ut på dato :huh:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: gratis smaks prøve

Post by BlackNenne »

Siv M wrote:
wollf wrote:blir ikke 800 kr da??? er vel 450 for sekken og rundt 200 i frakt?
en sekk på 4 rotter varer en egighet. jeg har hatt 6 kg nå siden mai/juni i fjor.
vil ikke maten gå ut på dato :huh:
Neida. :cheerful: Og gjør den det, så er den nok ikke "farlig" før om 10 år. :cheerful: Blir som med pasta, krydder osv.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: gratis smaks prøve

Post by Siv M »

høres veldig bra ut egentlig , spørs nok ikke om jeg kjøper en sekk sparer vel mere penger på en 12,5 kg sekk en å kjøpe flere 1 kg sekker løst tror dere ikke :goofy:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: gratis smaks prøve

Post by Larm »

BlackNenne wrote:
Siv M wrote:
wollf wrote:blir ikke 800 kr da??? er vel 450 for sekken og rundt 200 i frakt?
en sekk på 4 rotter varer en egighet. jeg har hatt 6 kg nå siden mai/juni i fjor.
vil ikke maten gå ut på dato :huh:
Neida. :cheerful: Og gjør den det, så er den nok ikke "farlig" før om 10 år. :cheerful: Blir som med pasta, krydder osv.
Den mister næringsinnhold etter hvvert.
Hvis jeg ikke husker feil så er maten garantert (fra leverandør) å vare inntil 1 år etter utløpsdato
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply