Får rottene mine feil for?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
AnneMaries
Pinky
Posts: 7
Joined: 08 Apr 2013, 14:29
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Får rottene mine feil for?

Post by AnneMaries »

Hei!

Vi har hatt de to hannrottene våre i rundt to måneder, første gang vi har rotter. Først fikk de Rat Nature, men det spiste de ikke alt av, så vi gikk over til Rat Complete, som er alt i en brikke, noe de spiser veldig bra av.

Grunnen til at jeg lurer på om de får feil för er at de fiser litt :alien: ikke at det er plagsomt eller noe for oss, men det lukter så innmari når det først er sluppet en, så jeg lurer på om de får vondt i magen av föret eller noe? Avføringa er normal, ikke løs eller noe, og de spiser som bare det og er veldig aktive når de er ute av buret. Er det normalt at rotter fiser ganske surt? :goofy:

Hvis det er noen formeninger om för generelt så tar jeg gjerne imot tips og råd om hva som anbefales og ikke. Er det for eksempel sant at noen förtyper gjør at rottene tisser mindre/at det lukter mindre av tisset? :huh:
Fikk i april rotter i hus for første gang! To brødre med navnet Grim og Silas! :)

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Får rottene mine feil for?

Post by Siv M »

mange rotter reagerer på rat complete mine tåler det ikke det lukter veldig av avføringen deres da, vil anbefale deg å gå over til rm1 maten de selger her på forumet :cheer:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Får rottene mine feil for?

Post by Eru »

Jeg ble anbefalt RM1 som selges her inne (man må være medlem) og det syns jeg er det beste fôret jeg har brukt!
Jeg var plaget med steeerk lukt av buret, men nå allerede begynner det å bli bedre! :)
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Får rottene mine feil for?

Post by Siv M »

RM1 er helt klart best :bounce: rottene elsker det å de får i seg alt de trenger å maten er drøøøøøy

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Får rottene mine feil for?

Post by WillyWonka »

Det luktet også her når de brukte rat complete :) Jeg bruker rat nature og RM1 :)
Rat nature fungerer her da mine spiser alt i skålen :P men RM1 er ett veldig greit for da bitene er like (rottene kan ikke velge bort noe) og rottene mine er veldig glade i det :)

http://www.tamrotter.com/nettbutikk/index.php
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Får rottene mine feil for?

Post by Matmor »

Hvis rottene dine er minst 4 måneder kan du bruke RM1. Før det synes jeg de skal ha et fór beregnet på rotter i vekst, altså RM3.

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Får rottene mine feil for?

Post by Eru »

Henger meg på Matmor! :cheesy:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

AnneMaries
Pinky
Posts: 7
Joined: 08 Apr 2013, 14:29
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Får rottene mine feil for?

Post by AnneMaries »

Takk for svar! Rottene mine er over fire måneder gamle, så nå har jeg bestilt noen kilo av RM1 for å teste ut! :)
Fikk i april rotter i hus for første gang! To brødre med navnet Grim og Silas! :)

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Får rottene mine feil for?

Post by Eru »

Mine behandler RM1 som godis! Løper å gjemmer seg i en av hengekøyene og setter seg godt til for å gomle og myyse med øynene! :grin:
Gir også Rat Nature av og til som snacks og blander litt i babygrøt av og til :cheerful:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Får rottene mine feil for?

Post by WillyWonka »

AnneMaries wrote:Takk for svar! Rottene mine er over fire måneder gamle, så nå har jeg bestilt noen kilo av RM1 for å teste ut! :)
Det er bra :) Det liker de sikkert. Det har i alle fall falt i god smak her hjemme og alt går ned på høykant :) Hos meg bruker jeg RM1 og Rat Nature blandet som basisfor. Så får de babygrøt, babymat på glass, matrester, frukt og grønt ved sidenav om jeg har ekstra :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Får rottene mine feil for?

Post by Sandratravolta »

Jeg tok med litt av min egen RM1 på jobb til rottene vi har der i dyrebutikken, fordi jeg liker ikke at vi forer de med rat nature. Så da fikk de begge deler i skåla, ALLE RM1 bitene forsvant med en gang, riktignok fordi de gjemmer det unna i huset sitt, og ofte blir det som er av rat nature kastet(mye svinn med å bruke sånn for...)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Får rottene mine feil for?

Post by WillyWonka »

Er rottene selektive i matveien? Det er heldigvis ikke mine :D
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Får rottene mine feil for?

Post by Sandratravolta »

Både alle mine egne og de i butikken er kresne. Var ikke så billig å bruke fôr med mange forskjellige biter der de legger igjen nesten halvparten, det var jo nestne som om de ikke hadde mat i det hele tatt når de "vonde" bitene ligger igjen.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Får rottene mine feil for?

Post by WillyWonka »

hehe :p Ser den :) Mine prøvde seg på det, men jeg fyllte ikke opp skålen med nytt før de hadde spist opp det de hadde, så nå spiser de alt for de får ikke nytt av de beste bitene før de har spist det andre. Her spises nå alt. Ingen problemer ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Får rottene mine feil for?

Post by Sandratravolta »

Kunne sikkert ha prøvd det jeg også, men jeg gadd ikke det. Og i butikken funker det hvert fall ikke!!! For der kastes matrester hver dag nesten, og enkelte jeg jobber med putter for mye mat oppi skåla, og da er jeg redd de fleste dyra ikke får i seg alt de skal ha... :/ Eneste som spiser opp alt er musene faktisk!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Post Reply