RM1-foret

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Masja

RM1-foret

Post by Masja »

Nå har jeg endelig fått hentet en stor pakke med Rm1-for på posten til de små. Det er bare et par småting som jeg lurer på. Jeg har fortsatt en del igjen av det andre foret (Premium prestige rat nature). Hvordan er det å gi litt av dette ved siden av? Det er vel ikke egentlig nødvendig, men syns det er litt dumt å bare kaste det også. Ellers lurte jeg på om, og evt. hvor mye tilleggsfor rottene skal ha? Jeg har pleid å gi de litt grønnsaker, pasta, tørt brød etc. hver kveld. Blir det for mye å gi dette i tillegg, eller kan jeg fortsette med det. Det er jo en fin måte å få de til å gå inn i buret sitt igjen etter at de har vært ute om kvelden. Bør de få kjøtt/fisk i tillegg til RM1-foret, eller blir det da for mye proteiner?

Det ble en del spørsmål dette her, men det er jo mange som har god erfaring med dette foret, så håper noen kan gi meg noen svar. :D

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

La meg sitere Heidi fritt etter hukommelsen: RM1-fôret inneholder alt rotta trenger, så de behøver ikke tilskudd av noe som helst ved siden av.
Jeg gir frukt og grønt, knekkebrød, rottesnop etc ved siden av RM1 både for variasjon og glede og for nettopp slike ting som å gjøre det til stas å gå inn i buret igjen, men bare i bittesmå mengder, ikke så det går utover inntaket av hovedfôret.
Jeg ville brukt opp det andre fôret først jeg, eller gitt det ved siden av som en tilvenningsprosess.
Maria H.

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

:thu:

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Hvor mange pellets bør en voksen aktiv hun rottte spise av rm1 foret?
Bynte med det foret forrige tirsdag og har ikke lagt merke til at det minker i mat skåla...De har ikke tilgang på annen mat nå (de hadde det de første dagene...)Skiftet på buret for 3 dager siden og synes ikke de spiser...Skal telle opp hvor mange de har nå for så å telle igjen i morgen for å se om det minker......

hmm! Mulig sultestreik på gang kansje.......
Mvh
Elin:o)

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Min erfaring er at sultne rotter er som regel (ikke bestandig faktisk) veldig sure rotter. Så om de er fornøyde og virker glade, så spiser de nok ville jeg tro.
Men det var nå ikke egentlig svaret på ditt spm da. :)
mvh Julie

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Tror ikke de er sure...Tror ikke jeg vet hvordan de er når de er sure :)
De hopper å spretter hele tiden å er veldig kontaktsøkende..
Noe de har vært fra dag 1....
Hmm...Har lagt 8 pellets nede i buret og 8 lengre opp i buret så får se i morra kveld om det er mindre.
Mvh
Elin:o)

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Sure rotter = avvisende rotter. Snur rompa til, "later" som de ikke hører deg, viker unna et par cm. hvis du prøver å kose med dem. Mao veeelidg tydelig kroppsspråk. Hender rett som det er når de plasseres i buret når de egentlig hadde det veldig morsomt med et eller annet utenfor...

Locked