Ringeblomster

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Ringeblomster

Post by Julie Erlandsen »

Hei!
Jeg skulle jo selvfølgelig hatt et kamera for hånden i dag, men det hadde jeg altså ikke. Får fortelle. En av hannrottene mine stjal en bukett med ringeblomster som stod på bordet. Han var så fin der han løp med stilken i munnen og blomsten tittende ut p+å siden. Inn i buret med den. Han hentet 4 stk. Vel hjemme i buret hadde 4 hannrotter et riktig herremåltid. :) :) :)
De spiste opp alt sammen. Jeg antar at rotter kan spise dem. Mennesker kan jo, og de brukes jo til både mat og til å lage div salver av. Om noen vet noe om at de ikke skal ha slikt, så hadde jeg satt pris på å få vite det!
mvh Julie

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hadde blitt et kjempefint bilde iallfall! :) Min Chiquita likte også å plukke blomster, aner ikke hvilken blomst det er hun har på bildene, men søtt å se på når hun løp med en hel blomst i munnen :) Fikk tatt noen bilder av henne med mobilen min :)

Image Image
Savner henne :(

Edit: Glemte jo og si det med ringblomst :roll: Søkte på det og fant ingen ting som tyder på at det er giftig av noen slag. :wink: Bare sundt og hjelper mot mye rart :)

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Tusen takk, Julianne!
Da skal da rottene få flere. JEg sådde ganske mye i vår!
mvh Julie

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Fine bilder du hadde forresten!

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Takker :) Tror nok du da får noen fornøyde blomstergutter! :wink: :D

Locked