Tørrfisk

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol

Tørrfisk

Post by Elsol »

Gav jentene en liten tørrfisk bit hver isted og det endte med høy tanngnissing,høyeste jeg noengang har hørt fra de faktisk..
To av de fire ble helt hysterisk ville å knasket så fiskebitene flagret,de to andre var litt roligere men så at det ble nytt...Artig...Tro om det gir blank å fin pels og holder tennen i orden...Funker jo sånt på hunder :wink:
Mvh
Elin:o)

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Hmm...
Gav jentene en liten tørrfisk bit hver nå nettopp...
De ble som gale i det øyeblitket de luktet fisken og sprang oppgjennom armen min mens jeg delte fisken i små biter...
Alle fikk hver sin bit og sprang til hver sin enda av sofan og gnagde høylydt. Alle ville ha mer borsett fra Cornelia (matvraket....) Syntes det var litt rart å ser nærmere på henne..Å der sitter hun på sofakanten å gulper opp tørrfisk...Har lest at rotter ikke har brekningrefleks,så vil ikke si at hun kaster opp fisken,mer gulper..Skummelt..
Eneste forklaringen jeg har er at hun rett og slett har spist for fort.
Det er tørrfisk snacks kjøpt på butikk i små poser så er ikke ben i de.
Cornelia sitter nå i buret å vasker seg,hun gulpet litt når hun kom i buret også...Neste gang blir det skikkelig minibit med tørrfisk.
Mvh

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Å det va andre å siste gang de her dyran fikk tørrfisk ja!!
Cornelia e skikkelig dårlig no..Ho må ha slukt for mye fisk...
Trur ho har veeeeldig ondt i magen :cry: ho slime ut av munnen + skrik litt....
Uff ka skal æ gjøre...E aleina hjemme før første gang på ukesvis også.....
Å har helt angst for syke dyr...
Panikk snart hvis ho ikke blir bedre..Har tatt ho ut av buret og satt ho i fred i sofan.Der har ho grævd seg ned i kleshaugen...
Mvh

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Å nei.. :(

Hvordan går det med henne nå da?
Hilsen!
Rose

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Ser heldigvis ut til at det går bra..Satt oppe til halv 4 i natt.
Gikk ikke å la meg før Cornelia vasket seg litt,var intresert i meg når jeg kom bort til buret og hun hadde slikket i seg litt matolje.
I dag har hun ikke ville kommet ut,men det slimer ikke fra munnen og hun ser kvikkerer ut så jeg bare lar henne være i fred.
Men herrgud hvor skummelt det var i går/natt..
Typisk at sånt skjer når man er alene hjemme...
Når Cornelia bevegde seg i går gjorde hun det sakte og av og til så stoppet hun opp å skrek høyt.
Hun var skikkelig fløffy i pelsen,slimet rant ut av munnen på henne,helt våt i ansiktet var hun :cry:
Fikk i henne litt matolje med en minisprøyte (husker når man har hatt andre dyr som har vært syke av å spist noe,og man ikke har hatt dyrlege i nærheten og har vært nødt til å ringe så har man fått beskjed om få i de matolje.Lang rar setning men dere skjønner vel?Hehe)
Mvh

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Virker som hun er allergisk siden de andre ikke reagerte på tørrfisken. Håper Heidi leser tråden og kan forklare litt mer. Tror det er bra med matolje :thu:
Hilsen!
Rose

Locked