Hva er favoritt og hva er ikke det?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol

Hva er favoritt og hva er ikke det?

Post by Elsol »

Hadde vært gøy å høre hva som får dine rotter til å gå ut av sitt gode skinn av mat/snacks/drikke :bravo: og hva får de til å rynke på nasen å snu ræva til? :spy:
Har lagt merke til store forskjeller på mine 4 iallefall...
Mvh
Elin:o)

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Mye av det samme i denne tråden:
http://tamrotter.com/forum/viewtopic.php?t=468
Men der var det mest "hots" og lite "nots". Jge svarte ikke der så jeg kan svare her istedet :geek: :
De eeeelsker Rondis, frysetørret vom, og fersk koriander. Det er disse tingene de går amok når de får.
Men gulrot og basilikumstilker blir ofte liggende igjen (basilikumblader, derimot, er nam).

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Kjedelig med gammle tråder..Mange nye medlemmer her inne siden den tråden ble laget...

Glømte å skrive hva mine synes om emnet...

Før så hatet de brus med kullsyre,men så var det en frøken som fant ut at hun skulle smake litt på en iskald cola..Å da var det gjort..
De ble helt spinnville å sloss om hvem som skulle sitt på glasskanten og nå har de funnet ut at alt vi drikker av skal smakes godt på..
Av mat så er kylling og fiskekaker veldig populært.Potet også (med eller uten skall)..
Ene av jentene grafser til seg alt hun kommer over,å hun har god plass i munnen..Hadde en pose med gnagersnacks som de fikk lov å putte hodet oppi å ta seg en bit og Pink fikk faktisk plass til rundt 5 biter :shock: (skjønner ikke helt hvordan hun fikk det til da det ikke var snakk om lange tiden og hun brukte kun hodet..)
De andre klarer kansje 2 av gangen....
Av frukt å grønt så er det salat,agurk,nektarin (storfavoritt) og banan.
Paprika,mais,eple er ikke godt likt.Kun den ene som spiser.
Is på pinne er ikke anbefalt å spise i samme sofa som noen av de 4 jeg har.Velger man å gjøre det så har man ansvaret sjøl :wink:
Av menneskegodteri så er det surt godteri de spiser..Heller ikke lurt å spise i sammens med de :rottehode:
Mvh

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Synes vel egentlig at de stort sett synes ALT er spennende å spise.
Men det eneste som gjør dem halvgale er nok en potte med fersk basilikum. De spiser det grønne, graver i jorda og passer jeg ikke på, gnager de i seg svære biter av plastpotta til slutt.

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Har tenkt på å kjøpe ferdigplanter til dyran,men har ikke vist hva jeg skulle prøve..Men nå vet jeg...I morgen skal jeg kjøpe basilikum plante :)
Noe av det beste jeg vet er å se dyr spise noe de synes er helt fantastisk!
Mvh

Hedda
Sofaspiser

Post by Hedda »

Mine er helt gale etter mais, saltstenger (tar vekk saltbitene), ost, maisgrøt, nektarin, yoghurtdrops...tja, de spiser det meste egentlig..Er ikke så mye som blir liggende igjen når de har fått noe spiselig inn i buret :D

De er begeistra for alt jeg spiser, men de får ikke så mye av det jeg spiser. Er det veldig salt eller krydra så får de det ikke. Melkeprodukter får de en sjelden gang siden de liker det så fryktelig godt.. Hehe. Men smågodt og sjokolade og sånt holder jeg helt unna dem..

Timian går av skaftet hver gang det er alkohol i nærheten, men jeg tror ikke han har klart å snike til seg noe enda :P

Dumbo-fan90
Sover i do

rottegodis.

Post by Dumbo-fan90 »

Mine rotter har aldri smakt sånn "menneske-snop", men de er ville etter mais! Kan bare gi det i små posjoner, for de spiser til det er tomt. Pippin er ganske vill etter alt som heter mat. tilogmed den vanlige blandingen sin, så på han må jeg være nøye med oppmåling av mat.. Hihi, noen andre som har slike matvrak rotter? Mild babymat er iallefall skikkelig snadder for Jippie!
Mvh Ida&rottene

Locked