Yoghurtdrops??
Moderator: Moderatorer
-
- Markeringsbehov
Yoghurtdrops??
Eg har alti lurt på ka yogurthdrops e.. kan nåken svare meg på da???
:

R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.
-
- Gammelrotte
Drops i sånne esker som du får kjøpt i dyrebutikker. Jada, jeg er så flink til å forklare
Finnes i forskjellie smaker og til forskjellige dyr. Men vet ikke om det er så bra for dyra, har hørt en del negativ om de. Skal ikke gis til kaniner iallfall.

Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
-
- Markeringsbehov
I følge veterinær skal det finnes en rapport som påviser en kobling mellom yoghurtdrops / yoghurt og luftveisinfeksjoner; ikke slik at yoghurtdrops direkte forårsaker luftveisinfeksjon - men indirekte, i form av at enkelte rotter reagerer med litt opphovnede slimhinner - noe som igjen kan øke infeksjonsfaren. Vi har ikke fått tak i kilden enda, men det kan jo også bero på litt manglende interesse så langt. Men siden det nå oppe, skal vi se om vi finner ut av det neste gangen anledningen byr seg. Og det gjør den jo jevnlig for mine, ihvertfall...
Men så får de jo yoghurt også, da...
Anita

Anita
-
- Markeringsbehov
anita wrote:I følge veterinær skal det finnes en rapport som påviser en kobling mellom yoghurtdrops / yoghurt og luftveisinfeksjoner; ikke slik at yoghurtdrops direkte forårsaker luftveisinfeksjon - men indirekte, i form av at enkelte rotter reagerer med litt opphovnede slimhinner - noe som igjen kan øke infeksjonsfaren. Vi har ikke fått tak i kilden enda, men det kan jo også bero på litt manglende interesse så langt. Men siden det nå oppe, skal vi se om vi finner ut av det neste gangen anledningen byr seg. Og det gjør den jo jevnlig for mine, ihvertfall...Men så får de jo yoghurt også, da...
![]()
Anita
då kan eg vel like godt berre la ve og gje dei da når dei lika frukt og grønt like godt:)

-
- Markeringsbehov
-
- Omegarotte
Melkeprodukter er slimende for mennesker. Mulig rotter reagerer på samme måte???, og de har ikke den evnen til å herke, eller hoste som oss :idea: Men mine får stadig rester etter yogurtbegere. Kan ikke si de blir surklete. Det er kun Atalanta som til stadig har noen runder med surkling. Mulig hun er mere var for yogyrt :idea: :idea:
:

Kari Mette
Knerten og Rikard
Knerten og Rikard
-
- Markeringsbehov
.....
alle rotte e jo forskjellige;)
Det sies jo at hvis man har vondt i halsen eller halsbetennelse eller noe sånt, skal man helst ligge unna melkeprodukter. Melk danner en hinne på innsiden av halsen, og gjør en fin grobunn til bakterier og annet rart. Merker det veldig godt hvis man er forkjølet og drikker eller spiser noe med mye melk i. Man blir "verre" en stund etterpå.
Jeg har en eske yoghurtdrops stående, og gir de en bit en gang i blant - blir vel en to-tre ganger i uken. Men har funnet så mye annet morsomt godt å gi de hos en dyrebutikk i Sandefjord at det liksom blir å toppe godteskålen hvis de får det oftere. Vitakraft har noen helt vidunderlige dinosaurkjeks - ja, de er grønne og ser ut som dinosaurer - og det er stor stas hos mine to eldste. Ellers har vi noe kalt Rondis - hard kjeks med yoghurt utenpå. Maisstenger - malt mais formet som pinner - er også en velkommen "treat". Cheerios frokostblanding (den uten masse stæsj) er også digg - frokostdigg!
Hm, når jeg først tenker på det, så skal jeg jammen ta en tur til Sandefjord i høstferien og "hamstre" litt.. hvis jeg da klarer å passe meg i tilfelle de har rotteunger. Mist kom fra den butikken..
Jeg har en eske yoghurtdrops stående, og gir de en bit en gang i blant - blir vel en to-tre ganger i uken. Men har funnet så mye annet morsomt godt å gi de hos en dyrebutikk i Sandefjord at det liksom blir å toppe godteskålen hvis de får det oftere. Vitakraft har noen helt vidunderlige dinosaurkjeks - ja, de er grønne og ser ut som dinosaurer - og det er stor stas hos mine to eldste. Ellers har vi noe kalt Rondis - hard kjeks med yoghurt utenpå. Maisstenger - malt mais formet som pinner - er også en velkommen "treat". Cheerios frokostblanding (den uten masse stæsj) er også digg - frokostdigg!
Hm, når jeg først tenker på det, så skal jeg jammen ta en tur til Sandefjord i høstferien og "hamstre" litt.. hvis jeg da klarer å passe meg i tilfelle de har rotteunger. Mist kom fra den butikken..
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com