Jeg brukte RM3 på rottebabyen jeg fikk meg sist. Kjøpte to kg som ble delt mellom minstemann og adoptivmora, og det varte rundt en 2 mnd tid, så var det over til vanlig RM1 når det tok slutta, og den "prossedyren" fungerte veldig bra her i gården
Generelt er det ikke anbefalt å gi RM3 regemessig til rotter over 4-5 mnd, da det inneholder litt mer fett enn rotter normalt skal ha. Men det er veldig forskjellig fra rotte til rotte når den bør gå over på RM1. Noen kan skifte allerede når de er 2-3 måneder, noen kan godt fortsette å få RM3 til de er et halvt år. Det kommer veldig an på hvor fort rotta vokser, hvor mye den spiser, hvor mye annen mat den får, og hvor bred den er
Heidi wrote:Generelt er det ikke anbefalt å gi RM3 regemessig til rotter over 4-5 mnd, da det inneholder litt mer fett enn rotter normalt skal ha. Men det er veldig forskjellig fra rotte til rotte når den bør gå over på RM1. Noen kan skifte allerede når de er 2-3 måneder, noen kan godt fortsette å få RM3 til de er et halvt år. Det kommer veldig an på hvor fort rotta vokser, hvor mye den spiser, hvor mye annen mat den får, og hvor bred den er
Det er sant, da må vel jeg si det også at jeg hadde min voksene rotte på oppfetings kur, derfor de begge fikk det