Hvor lenge?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Rotteelsker

Hvor lenge?

Post by Rotteelsker »

Jeg satt og funderte litt, hvor lenge kan en rotte leve uten mat?

Hedda
Sofaspiser

Post by Hedda »

Hvis ingen vet noe svar på dette, har du tenkt til å gjøre et eksperiment? :shock: Hehe, tulla.. Men, det har jeg ikke tenkt på før egentlig. :hm: Pattedyr kan vel klare seg 1-2 uker uten mat, som regel, så lenge de har vann? Uten både vann og mat blir det straks verre, vann er jo det viktigste å få i seg..
Hvil i fred Rudy::.

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

mennesker klarer seg hvertfall 7 dager uten mat, med vann.. også har jeg hørt at de kan overleve i 4 døgn uten mat eller vann... men detta var mennesker altså :wink:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Rotteelsker

Post by Rotteelsker »

Okey. Jeg skal IKKE eksprimentere..ALDRI! Var bare jeg som satt og tenkte litt :wink:

Aishi

Post by Aishi »

Fant denne tråden :P Jeg har lest at enkelte rottearter overlever lengre uten vann enn kameler.. Så de må nok tåle litt.. Men ikke prøv ut.. :wink:

Rotteelsker

Post by Rotteelsker »

Aishi wrote:Fant denne tråden :P Jeg har lest at enkelte rottearter overlever lengre uten vann enn kameler.. Så de må nok tåle litt.. Men ikke prøv ut.. :wink:
Så klart skal jeg ikke det!

Lillenill

Post by Lillenill »

Aishi wrote:Fant denne tråden :P Jeg har lest at enkelte rottearter overlever lengre uten vann enn kameler.. Så de må nok tåle litt.. Men ikke prøv ut.. :wink:
???
Jeg har hørt at kameler kan leve uten vann i ett halvt år..
Men..

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Lillenill wrote:
???
Jeg har hørt at kameler kan leve uten vann i ett halvt år..
Men..
:hm:
Synes det hørtes litt vel vilt ut - verdensrekorden (og det gjelder for alle dyr og mennesker) innehas visstnok av en kamel ved navn Abu som gikk i nitten dager uten vann. Vanligvis trasker kameler i ca en uke uten påfyll på sommerstid, og femten dager på vinterstid. Forøvrig kan en kamel drikke 100 liter på ti minutter (dette ville umiddelbart likvidert et hvilket som helst annet pattedyr), og med tanke på at de beveger seg rundt i tørt klima i temperaturer på over 40 varmegrader, gjerne tungt lastet med folk eller ting, sier det seg selv at 100 liter vann ikke holder i evigheter. Nå kan riktignok en kamels kroppstemperatur overstige normaltemperaturen med hele seks grader før de i det hele tatt svetter, men likevel. Til sammenligning har et menneske daglig behov for ca en liter vann per 25 kilo kroppsvekt.

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Ja, en ukes tid har jeg også lært om kameler, ble kjempeskuffa! En uke! Trodde de kunne gå i månedsvis. Min respekt for kameler har sunket betraktelig.
Maria H.

Locked