Favoritt mat/ Favoritt leke

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Mikey

Favoritt mat/ Favoritt leke

Post by Mikey »

Hva er det beste rottene deres kan få???
Rufus er gla i det meste av det han får servert, men er helt tullete etter chips. :D

Og har rottene deres noen ynglings leke?, Rufus synes nok jeg er ganske morsom, spes å tisse på, han elsker å utforske håret mitt.
Men leketøy, det må vel bli å løpe etter snoret på bukse mi, da hopper han og spretter han, ja nesten som ei katte. :P

kari mette
Omegarotte

Post by kari mette »

Favoritten til mine er: 1. LUNKET FETE PANNEKAKER 2. KYLLINGLÅR

Favorittleken dems er å grave i mine blomsterpotter da de får sjansen :wink: :-x
Kari Mette
Knerten og Rikard

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Hos meg er de helt på tuppa etter tørka banan, og noe som heter Bieten - melange, noe en får kjøpt på dyrebutikken.

Favoritt *ugang*/lekinga deres må jeg si meg enig med KAri MEtte, hehe, her er det blomstene mine det går utover... Hehe

rohna

Post by rohna »

Prinsessa :dro: elsker mais! og kattemelk.

Hun er ikke helt tam enda så det kuleste hun vet er å stikke av fra meg når jeg slipper henne :roll:

Sandra

Post by Sandra »

Mine elsker jo selfølgelig rotte godteri, men kjøtt-menneske mat er herlig.
De spiser alt og koser seg like mye uansett hva de får. Matvrak. :rottehode:

Cornelia, eldste rotta har det utrolig morsomt med å løpe fra ende til ende på senga mi og når hun vet at det ikke er lov sklir hun ned fra det ene beinet på senga og løper det forteste hun kan ut igjennom alle rom. Alltid like morsomt og det rareste er at hun alltid vet hvor hun skal og vet at mamma kommer etter. :D Og hun gir seg heller ikke før det ender opp at hun må gå i buret sitt. :)

Tulleramp. :narr:

Piglet

Post by Piglet »

Kylling!

Og så er det utrolig hvor morsomt man kan ha det inne i en tom sekk med Beekay. :lol:

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Basilikum!!
(frisk, altså!)
Julie

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Rottene mine er helt ville etter kokt ris, chips, sjokolade, mais fra boks. Og de elsker å gjemme hassel nøtter!! De nøyer seg med å spise en nøtt eller to, men det beste de vet er å få maaange på en gang. De klarer å få to nøtter i munnen!! og matmor "finner" gjemmestedet stadig vekk!! de skulle bare vist hvor mange ganger de gjemmer de samme nøttene!! Det er vel en lek for de vil jeg tro, gjemme nøtter. Og så syntes de det er gøy da jeg legger inn en hel avis som de selv kan rive i!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Vil råde deg til å være litt forsiktig med sjokolade, da rotter har problemer med å bryte ned theobromin i kroppen, og at det kan være direkte giftig for dem. Mener å huske at det var en artikkel om dette i GNAG en gang... :?:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

nja...eneste jeg merker på de da de har fått en liten snaksprøve av sjokolade er at de blir mere hyperaktive....leker og herjer....men sjokolade i for store menger sier seg selv at ikke er bra....og de får smake en sjelden gang... men jeg tror faktisk det å gi chips er værre en sjokolade om man skal sette de opp mot hnerandre....
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Nei, jeg skjønner ikke behovet for å gi chips, potetgull, sjokolade osv i det hele tatt. Vi vet jo godt at rottene setter minst like stor pris på litt babygrøt, et salatblad, eller ting som faktisk ikke er skadelige for dem i det hele tatt... For mye fett kan feks gi rottene hudplager.
Men vi har vel strengt talt nettopp hatt en diskusjon om dette... :P

Locked