Krokant

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Ailani
Alfatryne

Krokant

Post by Ailani »

Moren min var i dyrebutikken for å kjøpe noe godt til rottene, og kom hjem med en pose Krokant. Det er var vist en ny type rottemat.
Noen andre som har prøvd denne typen og vet om den er bra?

Pleier å gi litt annet ved siden av Rm1 ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hvordan ser det ut?
Jeg prukte Krokant før og var fornøyd med det. Små biter som minner om kattefór. Jeg tror det var slik at alle bitene inneholdt det samme? Og det er jo positivt! :thu:

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Jeg bruker det som tilleggs-snadder en gang i blant. Rottene blir lykkelige. Men det er fryktelig dyrt.
Julie

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Ok.. ja det ligner på kattefor ja..

Jeg pleier bare å kjøpe en pose innimellom, for det varer jo lenge når jeg ikke bruker det så ofte..

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Nei, det hadde jeg glemt, en sånn liten pose til nesten 70,- (som jeg tror den kostet) varer ikke lenge når man har 5 jenter, så økonomisk lønner det seg ikke akkurat. ;)

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

De får bare så vidt litte grann i ved siden av den andre maten ;)

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Mine to (tidligere tre) berter elsker krokant! Og går i sultestreik hvis de får noe annet.. :roll: Så her er det bare å hamstre. Nå er jeg forsåvidt heldig, for her i byen tar de ikke mer enn 54,- for en pose, tror jeg det var, og nå, med to frøkener, holder en pose i godt og vel en måneds tid. Det eneste jeg ser som et problem, er at forhandleren i denne byen ikke tar inn så mye, så når det går tomt, kan det være tomt en god stund.. (*hamstrer*)

Ja, alle bitene inneholder det samme, bare fargen og formen er annerledes. Jeg har sett at det er favorisering på gang mellom bitene - og at de brune og de orange bitene går først - men det spiller jo igrunn ingen rolle. Får se om vi prøver å bytte over til RM1 til sommeren, når vi flytter. :)
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Hehe :) Kanskje de plukker ut spesielle biter mine å.. det må jeg ned å sjekke :P ..hehe... er ikke det rart hvis de smaker det samme? Eller gjør de ikke det?

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Hvis ikke fargestoffene også setter smak, så skal de nok smake akkurat det samme. :)

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Jeg har brukt Krokant som tilleggsfôr ganske ofte.
De elsker det virkelig. Alle bitene inneholder det samme, så om de heller foretrekker de rundt bitene, firkantene eller "kjøttbeina", så får de i seg det samme. Det er alltid disse bitene som forsvinner først fra matskåla.
Men det er utrolig dyrt, så å leve på det har jeg ikke råd til å gi dem.

Nå er posen desverre tom. :P Så jeg dro på leting etter bra og rimelig rottemat. Jeg lager en egen link på det, så kan dere gjerne svare hvis dere har kjennskap til maten.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

må si som de andre her, jeg er kjempefornøyd med dette merket, men ikke prisen! majorstua zoo er en av de få butikkene som tar det inn.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

lille lakris wrote:må si som de andre her, jeg er kjempefornøyd med dette merket, men ikke prisen! majorstua zoo er en av de få butikkene som tar det inn.
Der jeg alltid har kjøpt det. :thu: Var snakk om å ta inn større poser hvis det var behov for det, men jeg byttet jo over til RM1 så da spurte jeg ikke noe mer om det.

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Jeg tror Krokant er et fôr som passer til de som har få rotter - og kanskje kresne rotter. Som mine. Pelsen deres er tykk og jevn, blank og fin. De er to runde og gode frøkener (den ene litt mer enn den andre) som virker veldig fornøyd med den maten. Og når de er fornøyd, så er jeg fornøyd.

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Nemo wrote:Jeg tror Krokant er et fôr som passer til de som har få rotter - og kanskje kresne rotter. Som mine. Pelsen deres er tykk og jevn, blank og fin. De er to runde og gode frøkener (den ene litt mer enn den andre) som virker veldig fornøyd med den maten. Og når de er fornøyd, så er jeg fornøyd.
Eller til de som vil ha litt ved siden av Rm1 ;) Som en slags dessert :P .. De er ihvertfall veldig glad i den typen!

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

jeg brukte krokant til hamster når lille mulle hadde unger, og gjett om de små hamterbarna vokste kjempefint på det fOret. rotteforet er like bra, men som nevnt er det av økonomiske årsakerbest som dessert...
søren at det er så dyrt, søren at det ikke er mer vanlig og søren at det ikke (pleier) å finnes større poser!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Locked