Hei.
For et par dager siden var jeg i den lokale dyrebutikken (selvfølgelig uten dyr - jeg bor da på landet!) forå finne xtra vital fôret, som jeg til nå har gitt de to guttene mine. Dette fôret hadde de SELVFØLGELIG ikke, men mannen bak kassen gav meg et prøvefor (som forsåvidt veide 800 gram) på et nytt fôr. Dette fôret kalles "OLA", og den er til både hamstere rotter og et annet gnagerslag jeg ikke vet om. Jeg blir litt usikker når fôret er til forskjellige dyr, siden rotter skal ha en litt spesiell blanding mat...
Jeg kan skrive litt om dette fôret:
OLA
standard.
Complete food for hamsters, mice and gerbils (Et bilde av en rotte på forsiden)
vitamin A, D3, C, B1, B2, B6, B12, E.
Ing: serials, seeds, peanuts, derivatives of vegetable origin, sugars, fats, oils, vitamins, minerals.
analysis: crude proteins 13%, crude fat 11%, crude fibre 10%, ash 3,5%,
moisture 10,5 %.
Dette fôret venter visst på å bli godkjent av mattilsynet. Jeg prøvde å gi guttene det, og de elsket det. De rensker skålen og det ligger bare igjen tomme frøskall.
Noen som har noe å si på dette? Jeg er så usikker på fôr, og hva de skal ha i det av forskjellige ting og slik.
Hvis dette fôret er bra, så passer det dem jo ypperlig.
hjelp... =P
Spørsmål om et nytt fôr som er ute på markedet.
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
Hei
Man skal helst gi rotter et fór som er laget spesielt til rotter da andre fór kan være for fetende. Ser også at fóret ditt innholder sukker??
Jeg vil som mange andre her på forumet anbefale deg å kjøpe en sekk med RM1, rottene dine får da alt det de trenger av næringsstoffer, vitaminer og mineraler. Og du sparer masse penger! RM1 finner du i nettbutikken til NTF. Anbefales!
Hos Collaitz står det:
Fedt - 5 %
Protein - 15 %
Fugtighed - 10%
I Heidis faq finner du dette:
Direkte linkt til det som står om proteiner.

Man skal helst gi rotter et fór som er laget spesielt til rotter da andre fór kan være for fetende. Ser også at fóret ditt innholder sukker??
Jeg vil som mange andre her på forumet anbefale deg å kjøpe en sekk med RM1, rottene dine får da alt det de trenger av næringsstoffer, vitaminer og mineraler. Og du sparer masse penger! RM1 finner du i nettbutikken til NTF. Anbefales!

Hos Collaitz står det:
Fedt - 5 %
Protein - 15 %
Fugtighed - 10%
I Heidis faq finner du dette:
Direkte linkt til det som står om proteiner.
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering