Rotter og melk

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Rotter og melk

Post by h3gzi »

jeg sto å lagde pannekakerøre ista og katten min mjaua som bare det og ville ha melk. Så kom jeg til å tenke på om rotter tåler det?
Kan hende di liker det, men er det bra for rotter?
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Jeg er litt usikker på om dette gjaldt rotter eller andre dyr, men jeg mener å ha lest noe om at surmelk er bedre enn søtmelk. Og at noen rotter kan utvikle melkeallergi. Melk i pannekaker og slikt mener jeg derimot er helt OK. I fornuftige mengder, selvfølgelig.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Evanarotta

Post by Evanarotta »

Det lurer jeg også på.... Kan de spise mat som risengrøt o.l som har mye melk i seg???

Marcus&Conrad

Post by Marcus&Conrad »

De kan ihvertfall spise babygrøt ;)

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Så søtt

Post by h3gzi »

hvordan baby grøt da? Hadde vært artig å sett om di likte det. Gav de en bitte liten bit kolje kake i går, den gikk ned på null komma nix
Håper ikke det er skadlig?
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Vi bruker babygrøt - enten med mais eller med eple/banan og noe annet. Alltid populært. Selv om det står at man skal lage det med varm melk, bruker vi alltid vann.

I går forsøkte vi med en liten treat - kattemelk. Det var.. rart, syntes de, men søtt og godt. Pytteliten sleika hele bolla ren, så det må nok gjentas en annen gang. Swiffer fikk nok i seg litt for mye melkesukker (eller sukker av et eller annet slag) så hun for rundt som en annen yoyo resten av kvelden. :roll: Samme reaksjon som når hun får en liten yoghurtdrops.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

De elsker babygrøt her i huset, men vi blander babygrøten i vann, ikke i melk. Marcus har fått smake en liten teskje med ris grøt, det gikk ned på høykant! Men tror nok ikke de skal ha så mye melk.. Andre gnagere får problemer i tarmen av det hvertfall..
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

hehe

Post by h3gzi »

så søtt :) rottene mine er gale når jeg tar dem inn i buret etter å ha gått løs.

Var hos dyrlegen med katten idag, han har noen parasitter tror di, om det ikke er allergi.. :( Rotta mi nyser fremdeles da, så spurte etter noe medisin, og gjett hva!? jeg kunne bruke den resepten jeg fikk til katten.. Kjekke saker.. For er det ikke alltid litt for mye medisin i flaskene? I forhold til resepten lissom...?

Nå ligger pus å sover med åpne øyer. hehe.. gleder meg til han våkner å begynner å sjangle rundt...
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

tezza

babygrøt

Post by tezza »

er en bankes:) har aldri hørt om rotter som ikke liker dette! melk går vel greit i moderate mengder. mine får litt sjokomelk av og til hvis jeg kjøper det en sjelden gang til meg selv. og drikker litt melk om jeg har det i glasset. så tror vel ikke det er skadelig

Locked