RM3 for og Beekay strø

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anna

RM3 for og Beekay strø

Post by Anna »

Har kjøpt inn fór og strø fra NTF's butikk. Pelletsene er vannvittig store - er de ikke?? Har nå brukt fóret noen uker, men de dytter stort sett ned disse pelletsene fra skåla og spiser det andre fóret ( Prestige - rat nature + Vitakraft Premium). Tar det lang tid før de venner seg til foret?

Og hvor tykt lag med strøet skal det være i buret? 2 cm - holder det?

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

ang fôret, så gikk mine over til RM1 med en gang. Når de da fikk bare det, spiste de det, men hvis jeg ga de noe annet som "lørdagsgodt", spiste de heller det enn RM1, men de sultet ikke fordi de fikk "bare" RM1 ;) Etterhvert sluttet jeg med å gi dyrebutikkmat som lørdagsgodt. Da jeg igjen skulle gi de det, ville de ikke ha ;)
Så hvis du vil fortsette med RM-fôr (noe jeg STERKT anbefaler) så er det egentlig å bare kutte ut den andre maten ;)

ang strø, så kommer det nok litt ann på rottene og ;) nå vet ikke jeg hvordan beekaystrøet er, men har du avis i bunnen, trenger du nok ikke så mye mer enn 1- 1.05 cm i bunnen ;)
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Har du RM3 eller RM1? De gangene vi har hatt RM3 i huset (når vi har hatt unge rotter som trenger litt ekstra), har det sett ut som om de ikke likte det så godt. RM1 derimot (foret til fullvoksne rotter), liker de veldig godt. Det kan kanskje være en ide å prøve å gi dem kun RM-foret; da vil de raskt spise av foret. Så lenge de kan velge det bort til fordel for det andre foret, vil de gjerne gjøre det.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Anna

Post by Anna »

:)
Takk for svar. Problemet er at jeg spurte om hvilket fór jeg burde kjøpe og fikk anbefalt RM3.
1 full sekk har jeg...:( Noen som trenger litt...? ;)

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Ja da har du en stund... ;) Kjøpte 5kg og det har jeg sikkert til rottene jeg skal ha på gamlehjemmet :roll: De er ikke begeistret nei...tror ikke de har oppdaget at det er mat....Jeg gir ikke annet rottefor nå,men de får av min mat ettpar-tre ganger om dagen.Når jeg kommer med "matklokkestemmen" kravler de over hverandre ved "matluken" :D
Men de venner seg nok til det etter hvert :D :rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Bare gi dem RM3, så spiser de det nok ;)

Post Reply