Sur pomp ?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Sur pomp ?

Post by Vimsa »

Hvis jeg gir Tom og Max en pølsebit vær, kan dem være sure hvis vi tar på dem da ?.

En gang jeg ga Max en pølse bit så satt han seg så søtt oppå hylla si så jeg fikk lyst til å kose han, men når jeg tok fingeren å strøk ner over ryggen hans skrek han no veldig til meg å tok pølsebiten å løp på en anna hylle når jeg tok på han igjen så skrek han enda mer til meg å løp vekk igjen :|

Var det noe jeg gjore så han fikk vondt ?. Eller var han bare redd for pølsebiten sin ?

Det samma skjer med Tom men det er bare når MAx kommer bort, Når Max har spist sin pølsebit løper han ner å prøver å ta Tom sin da skriker Tom til Max å dytter han unna å løper.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Var det ikke Max som var mest matglad av de to i forhold til slanking :)
Tror nok han er redd for at noen skal ta fra ham maten. Rotter gjør ofte det hvis de får sjansen :spise:

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Hehe, Max er veeeldig glad i mat litt for glad i det egt :|

Ja, det hørtes nesten ut som jeg skulle ta livet av han sånn han skrek til meg..

Var lissom "NEEII, HOLD DEG UNNA" snakk fra han :shock: :lol:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Det var nok fordi han ville ha maten sin i fred ja :spise: . Mine rotter er ikke så glad i at jeg koser med dem når de spiser. Noen av de aksepterer det, men de fleste liker det ikke :? . De som er født og oppvokst hos oss bryr seg ikke så mye :sol:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

de fleste dyr vil være i fred når de spiser, så det var nok det han prøvde å fortelle deg :)
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Haha, det var nok rottespråk; "NEI! Vil ikke dele!" :D Rotter skjønner fort at hvis de piper litt så lar menneskene dem være i fred; når Sam har fått tak i mat trenger jeg ikke være borti ham med mer enn en pekefingertupp før han piper.De er flinke til å manipulere, de små rakkerne. All piping betyr ikke "Au".
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Post Reply