Biting - Agressjon eller redsel?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Biting - Agressjon eller redsel?

Post by tantepose »

Vil anbefale deg at du finner en liten jente til,så småjenta får noen å herje med. ;) Så kan gamlemor få kose seg sammen med dem så lenge hun er frisk,hun er jo en ganske gammel dame.Blir hun syk og må til dyrlegen må du bruke arbeidshansker når du tar henne ut.Håper hun holder seg frisk lenge da! :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Biting - Agressjon eller redsel?

Post by Tifa »

tantepose wrote:Vil anbefale deg at du finner en liten jente til,så småjenta får noen å herje med. ;) Så kan gamlemor få kose seg sammen med dem så lenge hun er frisk,hun er jo en ganske gammel dame.Blir hun syk og må til dyrlegen må du bruke arbeidshansker når du tar henne ut.Håper hun holder seg frisk lenge da! :D
Ja, hadde tenkt å se etter ei ny lita ei :) Jo, takk, hun har holdt seg frisk hittil (om ikke litt tjukk, lat som a er :P)
Rotteløs :trist:

jennpenn
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 19 Dec 2009, 03:06
Location: Bardu, Troms

Re: Biting - Agressjon eller redsel?

Post by jennpenn »

Må bare gi en liten oppdatering på Mimse, det har skjedd store forandringer her den siste tiden :)
Jeg har egentli ikke gjort så mye annet enn å være kjempetålmodig og småpratet masse, men hun er bare helt forandret. Nå kan jeg løfte henne uten hansker, hun biter ikke på bar hud lenger (bare smaker litt, men det gjør jo de andre også), og dessuten har hun de siste dagene også begynt å klatre på meg på eget initiativ! :D
Jeg er bare så utrolig glad for at hun er litt tryggere, for man merker så velig godt at hun har det mye bedre nå. Selvsagt er hun litt skvetten enda, men sammenlignet med det hun var i begynnelsen, så har hun blitt rene drømmerotta:)
Og jeg merker det selv på humøret også, når Mimse er blid og fornøyd, så er jeg det også!:D

Og nå er sjeleglad for at jeg ikke vurderte avlivning! Virker jo som det kun var redsel, og ikke aggresjon, siden hun har blitt så snill:)
Jenny, Mimse, Illona og Jossi:)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Biting - Agressjon eller redsel?

Post by tantepose »

Så bra!!! :bravo: Jeg tror det oftes er redsel ja,de vil jo gjerne verge det lille livet sitt....Nå har du fått henne til å stole på deg,og hun vet nå at du ikke vil henne noe vondt. :thu:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Biting - Agressjon eller redsel?

Post by Woodgirl »

Gode nyheter. :bravo:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Annfrid
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 24 Mar 2010, 14:55

Re: Biting - Agressjon eller redsel?

Post by Annfrid »

Så BRA det gikk fint!!!! :bravo: Du var FLINK med rotta di! :D

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Biting - Agressjon eller redsel?

Post by Larm »

Kjempeflott :bravo:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

jennpenn
Pinglerotte
Posts: 34
Joined: 19 Dec 2009, 03:06
Location: Bardu, Troms

Re: Biting - Agressjon eller redsel?

Post by jennpenn »

Jeg er bare så glad for at hun er tryggere nå, og faktisk virker litt komfortabel med å kose:)
Jeg elsker rotteklemmer! :love:
Jenny, Mimse, Illona og Jossi:)

Post Reply