rotten vill ikke ut av bure ....

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: rotten vill ikke ut av bure ....

Post by wollf »

legg goditer på luka eller like utenfor slik at de må ut for å hente det, og så legger du det litt og litt lenger vekk:) kan gå

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: rotten vill ikke ut av bure ....

Post by Søstrene Halvorsen »

det har jeg prøvd og hun satt oppe i bure helt øverst og så på meg stellet pelsen til søster så gikk søstern ned hente gobiter og løp inn i buret og la dem hos hun som var der. andre gange tok jeg vekk hun som forsatt vil ut og hadde henne i sofan lot gobiten ligge litt fra luka, men neida hun kom ikke. Hun har blitt så asosial så jeg begynner virkelig og lure på om hun bare skal få lov til og bli i buret. Hun leker jo og koser seg der inne men ikke ute da gjør hun alt hun kan for å komme tilbake til hylla si i buret.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: rotten vill ikke ut av bure ....

Post by wollf »

jeg har hatt noen hunner som ikke ser het vits med mennesker og så pluttselig da de er eldre så elsker de folk. ship har aldrig vært en kose rotte og nå er hun bare helt herlig

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: rotten vill ikke ut av bure ....

Post by Søstrene Halvorsen »

takk for svar wolf, nå ble jeg litt roligere også. nå har jeg siftet på buren så hadde jeg glemt noen avisstrimler etter hannen vår og gjett hvem som kom ut av bure, jo det var jo henne det så da var det greit og kose og allt nå våkter hun disse strimlem veldig godt for dem tok hun med seg inn i bure igjen. Kansje hun savnner hannen vår. de har jo bur i samme rom og nesten ved siden av hverandre. så kontakt har dem da selv om dem ikke får dele bur hihi
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: rotten vill ikke ut av bure ....

Post by Stine »

Jeg har også hatt noen frøkner som har vært sosiale som små, sære og usosiale som voksne, og så blir sosiale igjen når de begynner å bli gamle. Jeg regner med at dette har noe med hormonene å gjøre, siden det går sånn frem og tilbake, og ikke en dårlig opplevelse ect. Mistanken min om at det er hormoner har blitt enda mer forsterket, ettersom jeg i flere tilfeller har merket forskjell på hvor sosiale de er etter om de har løpetid eller ikke.
Det er bare å fortsette å prøve, så skal du se at hun nok blir interresert i deg igjen. Enten pga godbit-bestikking eller endring i hormoner :cheer:

Et annet tips er å gi dem godbiter som de ikke kan ta med seg, slik at de må bli hos deg mens de spiser . Det kan være feks. babygrøt :cheer:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: rotten vill ikke ut av bure ....

Post by Søstrene Halvorsen »

Det er godt og høre at det ikke bare er mine rotter som er slik. Jeg gir meg ikke. hun var fryktelig kosete når hun kom ut i dag løp nesten bort til minsten her og skulle ha masse kosså var det inn med avisstimmler og kose seg i rent bur. Tror hun fårstår at jeg ikke kommer til og forsvinne selv om hun er sær. søster deri mot er stikk motsatt hun skla bare kose og helst ut av buret så fort det lar seg gjøre. Samme med hannen han er jo kosegutten som skal sitte i armkroken og kose, det hadde jeg alldrig trodd han kom til og gjøre når jeg fikk han for makan til usikkert dyr han lager litt lyder når jeg løfter på han men når han forstår at jeg ikke er falig gir han seg og bare nyter å være med.
Skal sis da at alle tre er omplasseringdyr
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply