Angriper henden mine.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Angriper henden mine.

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg har sluppet opp for ider her så kansje dere kan hjelpe meg litt.
Halvorsen hanrotta mi har hele tiden hvert litt sånn til og fra når det gjelder bure sitt.
I de siste dagen har han blitt veldig bestem på at ingen skal få lov til og stikke hender inn i bure hans.
Det gjelder samme søren som han skal få mat eller ikke.
Jeg gir alle rotten grøt om morgen, bytter vann og tørrfor.
Halvorsen har stort sett hver iverig etter og få grøten og skal alltid ha en munnfull før jeg kan sette ned skålen.
Så her på mandag ble jeg overfalt når grøten skulle inn han tar først og tar tørfor skålen sin og har dra kamp med meg så jeg må gi han hele skålen, så kommer jeg med grøten han tar biten sin for å så i det jeg skal sette ned skålen kaster seg over armen min for å bite meg, noe han ikke rakk.
Slik har han holdt på tirsdag og onsdag også. I dag traff han heldig vis gensern min og ikke armen min for da hadde bitt meg til blods.
Jeg har nå prøvd og pipe høyt til han og alt det der få han på rygg klarer jeg ikke for da biter han.
Han får ikke noe mat gjennom sprinklen det har han alldrig fått her i huset men jeg liker ikke disse utfallen hans.
Uten om dette er han utrolig snill og grei liten rottegutt som elsker og kose med oss.
Hva gjør jeg.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Angriper henden mine.

Post by Søstrene Halvorsen »

Kan mod slette et av disse da den dobbelt postet seg.
Det var ikke meningen. Unnskyld.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Angriper henden mine.

Post by Matmor »

Jeg ser av de eldre postene dine at Halvorsen har hatt et problem med i alle fall bur- og antagelig mataggresjon siden før han kom til dere, og det ser ut til at problemet er blitt verre :sad: Er det noen forskjell på hvordan han oppfører seg utenfor buret nå, eller er han fortsatt snill og grei der?

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Angriper henden mine.

Post by Søstrene Halvorsen »

Han er verdens snilleste utenfor og han elsker j og få kose inni gensere og få go biter utenfor er jo en drøm og gi han.
Sifte av bur og alle andre ting er helt greit. Probleme begynner når han er inni bur og jeg skal gjøre noe der.
Jeg mistenker at han har noen tramuer fra der han kommer fra for når hunden vi har begynner og bjeffe så løper han og gjmmer seg i hengekøyen og lager rare freselyder.
Men som sakt bure er han kjempe ego på.
Jeg tok kontakt med forje eier og fikk høre etter mye om og menn at de dyra de hadde ( hund og katt) hadde begge to prøvd og ta han mens han var i bure så jeg mistenker at det ligger noe der.
Jeg har ikke lyst og vilje til og gi opp Halvorsen for han er jo et av mine pleskledde barn for å si det slik.
Jeg er bare så utrolig rådløsblitt så da havner jeg her igjen.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Angriper henden mine.

Post by Matmor »

Så lenge det er mulig å lokke ham ut av buret er det for så vidt ikke et stort problem at han biter hvis du stikker hånden inn til ham :hmmm: Da ville jeg prøvd å skifte på buret og matskålen hans mens han var ute. Er det en mulighet?

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Angriper henden mine.

Post by Søstrene Halvorsen »

Det skal nok gå veldig bra. skal prøve det og blir det mer problemer så kommer nok tråden opp igjen.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Angriper henden mine.

Post by Søstrene Halvorsen »

Nei det er ikke noe galt.
Jeg har endelig fått han til og ikke å ta meg, så nå sitter han og venter på maten sin og til jeg er ferdig inne i bure. Hurra tollmodighet og gode ord er tingen.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Angriper henden mine.

Post by Matmor »

Så flott :cheer:

Post Reply